Jordanien (har iofs inte varit i Egypten men det jag hört har inte varit bra även om folk gillat det som berättat så...)
Vädret var väldigt varmt, minns inget regn, kanske kort... havet är havet. Men stränderna var inget att hylla. Det var skitiga stränder, men mycket folk på kvällarna och mysigt. Åkte man en bit utanför Aqaba kunde man snorkla eller dyka (rekommenderas väldigt starkt). Maten beror ju på vad man äter och vill ha. Jag förälskade mig i ett av bagerierna och gillade en liten pizzeria intill vårt hotell. Sedan bjuds det på te överallt, väldigt gott sådant (och kaffe, inte min favorit dryck). Folket är super trevliga. De älskar barn och var väldigt mån om att dottern skulle ha det bra, gav henne saker när vi var utan och allmänt ville prata med henne. Mot oss var de också väldigt trevliga. Enda problemet är väl om man gör som mig och badar i bikini men man kan ju vara mer taktisk om man orkar.
Shopping har jag ingen koll på, vet att det skulle finnas billiga bärselar i närheten...
Ja jag gillade det hela.. sedan kan man ju stanna ett tag och ta båten över till egypten om man vill