• Anonym (undrar)

måste man ha läckageskydd under diskmaskin?

för det har inte jag, den får inte plats under, och jag har inte råd att köpa en till. måste man verkligen ha det? och har ALLA det?

• Svar på tråden måste man ha läckageskydd under diskmaskin?
  • hallandsliv

Annars täcker inte försäkringen vattenskador som uppkommer. Så köp ett underlägg är mitt tips. Det finns lite olika att välja på, så det kanske finns ett som passar ditt kök också?

• Anonym

Anlednngen att man har det är ju för att slippa vattenskador. Vill du hellre byta ut hela golvet så är väl det upp till dig.

• Anonym (undrar)

men om man är hemma oftast, om man går ut så stänger man av vattnet, man drar ut diskmaskin 1-2 ggr per månad och kollar hur det ser ut bakom?

• Anonym (Sanna)

Måste och måste - det kan bli en väldigt dyr historia om du inte har det. Du kan ju skaffa ett "vatten-larm" iaf? Det tjuter när/om det rinner vatten bakom diskmaskinen. Jag har både plastskyddet och vattenlarm.

• Blondina

För att försäkringen ska täcka ev vattenskador - ja.

Så underbar o älskad 100110 * Oplanerad men oj så välkommen BF 120310
  • Insatt
    Anonym (undrar) skrev 2012-01-05 11:29:34 följande:
    men om man är hemma oftast, om man går ut så stänger man av vattnet, man drar ut diskmaskin 1-2 ggr per månad och kollar hur det ser ut bakom?
    Det spelar ingen roll för försäkringens skull så är olyckan framme så är det du som står med skägget i brevlådan så att säga.
  • Pickeli

Om du inte har råd att köpa ett underlägg har du defenitivt INTE råd att låta bli. Spara eller låna pengar till ett och köp det.

Google it!
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (undrar) skrev 2012-01-05 11:29:34 följande:
    En helt vanlig dag satte jag på min pålitliga diskmaskin. Jag gick till vardagsrummet. 10 minuter senare gick jag in i köket. Då badade hela köksgolvet i vatten! Jag är så glad att jag hade ett sånt plastskydd, för då var det "bara" att moppa upp vattnet och köpa ny diskmaskin. Hade vattnet letat sig in bakom maskinen hade det kanske läckt mer och varit svårare att få torrt. Efter det köpte jag vattenlarmet också. Och en ny maskin
  • Anonym (undrar)
    Insatt skrev 2012-01-05 11:30:32 följande:
    Det spelar ingen roll för försäkringens skull så är olyckan framme så är det du som står med skägget i brevlådan så att säga.
    men hur kan de se att jag haft eller inte haft läckageskydd. och hur ofta händer såna här olyckor egentligen?  ser man inte att det droppar lite vatten utanför diskmaskinen då?
  • colanappen

hur kan den inte få plats???
    tycker det är en billig åtgärd att ha om det skulle skita sig ngn  gång

Svar på tråden måste man ha läckageskydd under diskmaskin?