Är det ok att spela in soc bakom deras ryggar?
Kan jag åka dit för något om jag spelar in mina möten med soc? Jag fick inte ha med en journalist som stödperson, socialen tål tydligen inte granskning, men eftersom denna jounalist vill skriva om vår historia så fick jag dennes utrustning. Mötet pågår i vårt hem, som jag fattat det är det helt ok att ha inspelningsutrustning i sitt eget hem, någon som vet lite närmare? Journalisten har inget intresse i att hänga ut socarbetarna men det finns dock grunder som gör denna utredning intressant i ett granskningsperspektiv...
Sedan undrar jag, eftersom alla anser att det är helt ok att anmäla anonymt och komma med falska påståenden, är det olagligt att göra anmälningar som är falska? Eller kan jag ringa och anmäla samma peson som anmält oss för att vara exempelvis pedofil utan att åka dit för det (vi bortser från förtal och sådant... Jag gör bara en orosanmälan om vad jag har sett han gjort med sina barnbarn, inte min sak att kolla om det är sant, eller hur?)...
Inga moraliska aspekter nu tack, jag är trött på att vara så jävla moralisk när andra inte är det och nu är min gräns nådd...