• Anonym (hur)

hur kommer man över någon man älskat i 10 år?

ja hur gör man eller är det så att inbland så gör man aldrig det? för sanningen är att en del av mig inte vill komma över honom och den andra sidan, förnuftet säger att jag måste göra det...för det kommer aldrig bli något mellan oss ändå . Dessutom är jag upptagen redan.

• Svar på tråden hur kommer man över någon man älskat i 10 år?
  • Anonym (Fru)

Det gör man inte

Jag och min xman skilde oss efter 17 år tillsamans..Jag är omgift men kommer alltid ha känslor kvar för min xman

• Anonym (hur)

Jag hade hoppats på att få höra att det går att komma över någon. Tråkigt att höra Fru :( För det gör såå ont att bära runt på dessa starka känslor som ständigt och om igen överäldigar en...dessutom ser många det som otrohet att ha känslor för andra ...:/

• Anonym (Fru)
    Anonym (hur) skrev 2012-01-05 13:21:47 följande:
    Jag hade hoppats på att få höra att det går att komma över någon. Tråkigt att höra Fru :( För det gör såå ont att bära runt på dessa starka känslor som ständigt och om igen överäldigar en...dessutom ser många det som otrohet att ha känslor för andra ...:/
    Ja det är jobbigt,jag älskar ju min nuvarande man..men eftersom xet va min första stora kärlek så är ju det lite speciellt sen har vi ju barn ihop oxå...
  • Anonym

Jo, det gör det abslut!

Jag var tillsammans med mina drömmars man i 10 år, varav vi var gifta i 7. Jag trodde att jag aldrig någonsin skulle komma över honom när vi skilde oss. Men han hade sårat mig en hel del och mina känslor var dubbla, jag både älskade och hatade honom...

I något år efteråt så saknade jag honom och det vi hade, jag kände sorg när jag tittade på de vackra bröllopsfotona och tänkte tillbaka på hur kär jag varit i honom...  

Nu har det gått 9 år sedan vi separerade. Vi har ingen kontakt med varandra och jag är sambo och har snart två barn + två bonusar. Dagarna räcker inte till att tänka på exet och minnena av honom bleknar mer och mer. Skulle vi träffas idag så tror jag faktiskt inte att jag skulle ha några särskilda känslor för honom alls... och livet med min nuvarande sambo är så mycket bättre än det var med exet så det finns inte en chans att jag skulle ta tillbaka honom!

TS: Med tiden så tror jag även att dina känslor bleknar...    

• Anonym (hur)

det är väl så där speciell med den första kärleken, för den jag har känslor för är också min första kärlek..visst älskar jag också han jag lever med men det känns som att jag aldrig kommer kunna ge honom hela mitt hjärta...:(

• Anonym (p)

jag har inga känslor kvar för mitt ex. det var ett rent helvete första tiden och jag trodde jag skulle gå sönder. är nu gift med en annan man och har ytterligare två barn - vilket jag aldrig trodde skulle hända! exet och jag träffas regelbundet eftersom vi har barn ihop och i dag ser jag honom som en person jag tycker om, men ingenting djupare.

• Pumsan

Hade kunnat vara jag som skrev ditt inlägg Ts.. sjukt jobbigt att känna att man aldrig kommer över exet.. jag kan inte gå vidare med någon, har träffat så fina män men ändå spökar exet:( riktigt less då det gått några år nu.
    Hur fasiken gör man??

• Anonym (hur)

Åh vilka historier... till skillnad från er alla så har jag och "Han" aldrig varit ett par. Har gått vidare i livet med man, barn och allt men känslorna är lika starka idag som då för 10 år sen...och det är rent för jävligt... hela jag värker efter honom... jag kan säga att ibland vill jag bara slå sönder honom och men oftast vill jag inget annat i livet än att få vara med honom...men det är som det är...om jag inte lyckats komma över honom under de här åren kanske jag aldrig kommer göra det... skönt att höra att för vissa går det bra iaf även om det tar sin lilla tid...:)är glad för er skull! En del av mig hoppas att jag också ska komma dit en dag...men när och OM vet jag inte... Pumsan...ja hur gör man? Jag valde ändå att gå vidare med en underbar man men den där första kärleken spökar och påverkar mitt liv som jag aldrig trodde att han skulle göra....:(

• Anonym (går inte)

Nej, man kommer inte över det. Jag gör det inte. Snart 20 år sen vi var tillsammans, jag och min första kärlek. Jag trodde jättelänge att jag skulle komma över honom, att nån annan skulle ersätta alla känslor. Jag älskar min nuvarande, men på ett annat sätt, det har inte alls gjort att jag kommit över min första kärlek. Jag önskar ibland att vi aldrig träffats, men minnena är fina. Tittar ibland på våra foton, eller bär smycken jag fått av honom. Har ingen aning om han kommit över mig, men jag hoppas han känner samma..fast han är gift.

• Anonym (hur)

men känner ni´att ni aldrig kan ge er nuvarande partner hela ert hjärta?för så känner jag. jag är aldrig hel i min kärlek till honom för mitt hjärta tillhör den första kärleken också..:(

• Anonym (går inte)
    Anonym (hur) skrev 2012-01-06 12:45:11 följande:
    men känner ni´att ni aldrig kan ge er nuvarande partner hela ert hjärta?för så känner jag. jag är aldrig hel i min kärlek till honom för mitt hjärta tillhör den första kärleken också..:(
    Jo, så känner jag. Men jag känner det mindre när min nuvarande bekräftar mig mycket, när han ger mig en massa kärlek så får jag liksom fullt upp med dom känslorna. Känns annars som det är nåt fel på mig som inte kan lämna tankarna på nån jag var tillsammans med för så länge sen.
Svar på tråden hur kommer man över någon man älskat i 10 år?