• kattilajnen

BVC Göteborg Hisingen???

Hjälp!?
    Jag vill höra era åsikter om vilken BVC som ni tycker är bäst??? Helst i Hisingen eftersom jag bor där...
    Den MVC jag nu är inskriven på är jag väldigt missnöjd med, då jag tycker de varit oproffesionella på fler än ett sätt och vill nu därför välja någon annan BVC...

• Svar på tråden BVC Göteborg Hisingen???
  • thegoddess

Jag hade först BVC vid Selma Lagerlöfs torg och BVC tanten lyssnade inte på nåt jag sa. Kontaktade barnmorskegruppen på nätet och så hör dom av sig. Det ligger vid gasklockan och det är 4-5 min gång från centralen. Dom är helt underbara med mycket gott rykte och gratis. Lycka till

• thegoddess

Mvc menar jag sp klart. Det menade du med??

• kattilajnen
    thegoddess skrev 2012-01-05 13:25:51 följande:
    Jag hade först BVC vid Selma Lagerlöfs torg och BVC tanten lyssnade inte på nåt jag sa. Kontaktade barnmorskegruppen på nätet och så hör dom av sig. Det ligger vid gasklockan och det är 4-5 min gång från centralen. Dom är helt underbara med mycket gott rykte och gratis. Lycka till
    Ok tack för svaret... Men det blir inte långt att åka då??? Jag tar ju hellre en bra längre i från än en dålig nära.. Jag har också en som är väldigt kall och känslolös på MVC, sen var föräldragruppen ganska kass me... Hade fått höra bra omdömen om detta ställe från andra men har på alla sätt blivit besviken efteråt. Ingen värme, tar förgivet att man kan allt... När jag svarar osäkert att jag inte riktigt känner säger hon bara: Du SKAA känna det varje dag, de vet du va..., lägger skuld på en för att man inte lever ett "sunt" liv enligt deras ramar, dålig information och har man komplikationer pga graviditeten löser inte deras egna läkare detta utan dom skickar en vidare till VC... Frågar: har du foglossningar... Utan att tala om vad det är eller var de känns... Frågar: känner du barnet röra sig... Ne usch varje besök där gav mig fan ångest! Känns så tråkigt när man inte får en bra upplevelse första gången man skall få barn...
  • kattilajnen

*** Frågar: känner du barnet röra sig... När jag svarar osäkert att jag inte riktigt känner säger hon bara: Du SKAA känna det varje dag, de vet du va..., ***

• thegoddess

Men det gör ju inte en gravid kvinna orolig eller så! Åh idiot!
    Jag ville ta tidiga prov för jag hade haft järnbrist och då sa hon arter räckte i v 15 medan jag ville för att slippa oroa mig. Sen hade jag jarnbeist och hon förstorade upp det typ att det var väääärköugen inte bra. På telefon när jag jobba. Hon sa inte det var jätnvärde så jag hann tro det var typ hiv

Svar på tråden BVC Göteborg Hisingen???