• Äldre 5 Jan 15:46
    11276 visningar
    9 svar
    9
    11276

    Inte kissat på snart 1 dygn!

    Min 2,5-åring har inte kissat på hela natten o hela dagen. Blöjan var torr i morse o nu när jag hämtade på förskolan berättade personalen att hon fortfarande inte kissat.
     
    Ska ringa sjukvårdsupplysningen men tänkte prova här oxå. Någon som varit med om det här?

    För övrigt verkar hon må bra, har ätit o druckit o lekt som vanligt hela dagen. Är pigg o glad.

  • Svar på tråden Inte kissat på snart 1 dygn!
  • Äldre 5 Jan 15:57
    #1

    Hon kan inte ha smitit in på toa? Eftersom hon mår bra så skulle jag avvaktat.

  • Äldre 5 Jan 16:00
    #2

    Hur har hon druckit idag?

  • Äldre 5 Jan 16:11
    #3

    Nja hon vägrar toa o potta (även om hon kan) så det tror jag inte.
    Enligt personalen har hon druckit som vanligt. Jag har fått i henne ett glas saft nu oxå.

    Pratat med sjukvårdsupplysningen o så länge hon mådde bra så skulle vi vänta. Försöka få henne att dricka. Tur jag köpte saft igår, inget vi brukar ha hemma i vanliga fall. :)

  • Äldre 5 Jan 16:12
    #4

    Jag skulle nog plocka bort blöjan- då ser man om hon bara kissar liiite. Bort med blöjan och ge extra mycket dricka.

    Det går nog bra ska du se, men man blir såklart orolig.

  • Äldre 5 Jan 16:13
    #5

    Ge henne ännu mer att dricka, till slut måste hon ju kissa, annars är det nåt fel.

  • Äldre 5 Jan 16:17
    #6

    Tog faktiskt av blöjan nu. Där var yttepytte lite kiss i den. :)

    Hennes far är lite likadan, kan gå länge innan han kissar. Men 1 dygn är lite extremt kan man tycka. :/

  • Äldre 5 Jan 16:23
    #7
    skjuter illa skrev 2012-01-05 16:17:26 följande:
    Tog faktiskt av blöjan nu. Där var yttepytte lite kiss i den. :)

    Hennes far är lite likadan, kan gå länge innan han kissar. Men 1 dygn är lite extremt kan man tycka. :/
    Skönt!

    Ja ett dygn är väldigt länge. Mysko. Men då kanske hon aldrig kommer kissa i sängen då. *s*
  • Äldre 5 Jan 16:29
    #8

    Haha! Alltid nåt! :)

  • Äldre 6 Jan 20:27
    #9

    Skulle ringa 1177 om jag var du

Svar på tråden Inte kissat på snart 1 dygn!