• move

Manslaughter should get a heavier penalty than murder

Dråp borde ha ett straff, inte mord.
    Om någon är otrogen mot dig betyder inte det att han inte älskar dig.

http://godhelpjamaica.blogspot.com/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 07:53
    Ni känner tydligen inte till lagar. Ett dråp är inte att oavsiktligt döda någon pga en olycka. Dråp är att agera i hettans minut och veta att man kan döda offret, men fortsätta ändå för att man inte bryr sig. Man är arg..

Så jag säger åter igen att ett dråp borde få ett högre straff, eftersom att människor borde tänka twice. Om man mördar=planerar att ta någons liv, har offret oftast betett sig dumt.

Man skulle inte tänka på att mörda någon om den inte hade gjort dig något först GENERELLT sett. Men människor är intresserade av pengar osv. för att dom inte lyssnar på Gud, /djävulen har fått alla att bry sig om saker och pengar. Dom struntar i vad som egentligen är viktigt.

"men det spelar ingen roll eftersom att om du handlar egoistiskt får du fler saker, och välfärd gör dig lycklig."

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-13 07:54
    ETT DRÅP ÄR INTE ATT DÖDA NÅGON GENOM EN OLYCKA, DET KALLAS, VÅLLANDE TILL ANNANS DÖD.

• Svar på tråden Manslaughter should get a heavier penalty than murder
  • move

Det är vad jag tycker, jag har även förklarat varför jag tycker som jag tycker...

• Familjeliivsfinastenick
    move skrev 2012-01-05 16:24:33 följande:
    Det är vad jag tycker, jag har även förklarat varför jag tycker som jag tycker...
    God for you!
  • move

Men dom flesta tycker inte som jag, för att dom är själviska. Att tänka sig in i någon annans situation är ni oförmögna till. (Dom som har problem med det, jag dömer ingen). (För att om någon annan gör vad den känner för blir ni arga på den, ni sätter er inte in i partnerns situation).

• move
    Familjeliivsfinastenick skrev 2012-01-05 16:30:52 följande:
    God for you!
    Yea man, I believe in God.
  • Familjeliivsfinastenick

Frun1 visst är det du va?

• fucktard
    move skrev 2012-01-05 16:33:41 följande:
    Men dom flesta tycker inte som jag, för att dom är själviska. Att tänka sig in i någon annans situation är ni oförmögna till. (Dom som har problem med det, jag dömer ingen). (För att om någon annan gör vad den känner för blir ni arga på den, ni sätter er inte in i partnerns situation).
    Lika bra att mörda partnern då, så har man det ur vägen. Han/hon har ju GJORT NÅGOT!Förvånad
  • Diabla
    move skrev 2012-01-05 16:17:58 följande:
    Dråp borde ha ett straff, inte mord.
    Om någon är otrogen mot dig betyder inte det att han inte älskar dig.

godhelpjamaica.blogspot.com/
    ja men absolut!
  • Lisastina

1. Kära ts, jag förstår att du tänker att mord är ett slags hämnd. Alla vill vi väl hämnas ibland, men kom igen, vad är det folk gör som gör att döden är en lagom hämnd? Vi hade ju blodshämnd, som du verkar förespråka, här i landet före medeltiden, men den allmänna rättsuppfattningen har sedan dess rört sig mot ståndpunkten att det är ett dåligt sätt att reglera osämja.

Om du går till verkliga mordfall så kommer du dessutom att finna att en stor del av de som blir mördade blir det av sin familj. Tex dödas barn av föräldrar och det är väl ändå inte ok? Eller tänker du att barnen skrek och då måste föräldern hämnas? En del blir rånmördade, då har de ju inte gjort något. Kvinnor dödas av sina män, det är väl det allra vanligaste. En hel del blir ihjälslagna för att mannen blir arg över saker i nivå med att maten är vidbränd eller barnen är smutsiga i ansiktet eller det är lite stökigt hemma. Jag skulle gärna höra vad du själv tycker att det är ok för dig att bli dödad för?

2. Tja, om alla i ett förhållande är överens om att man får ha andra på sidan om så är väl allt ok? Det kallas relationsanarkism och är ju rätt populärt numer. Om man inte är överens kallas det att svika och är ganska impopulärt numer.

Med tanke på att fråga 1 är viktig för dig så kanske Afghanistan är ett alternativ om du vill bo på en plats där folk håller med. Men med tanke på fråga 2. så kan det vara bättre att du håller dig hemma i Sverige.      

• Ökänd

Somnade TS direkt efter trådstarten?

Krengt och på hoppad
  • move
    fucktard skrev 2012-01-05 16:36:36 följande:
    Lika bra att mörda partnern då, så har man det ur vägen. Han/hon har ju GJORT NÅGOT!Förvånad
    Nej för att om han har vart otrogen mot dig, ger han dig rätten att vara otrogen mot honom.
    Men om någon mördar någon i din familj får du mörda honom, ifall om han inte ville dö skulle han inte ha mördat någon. 

På så sätt behöver inte vi betala löner till poliser och betala för folks uppehälle på anstalt osv...
Svar på tråden Manslaughter should get a heavier penalty than murder