• Disa89

Växtvärk som vuxen?

Sen i Tisdags har jag haft ont i smalbenen det känns precis som växtvärk som man hade som liten, det kan vara i båda benen samtidigt eller så är det i ett ben i taget men det är väldigt jobbigt, det går över lite om man rör på sig, ngn som kanske vet vad detta kan vara för växtvärk kan det ju inte va, eller ngn som har samma sak?

• Svar på tråden Växtvärk som vuxen?
  • whitetrach86

det finns inget som heter växtvärk (om man ska vara petig) allt är träningsvärk. Men när det kommer till barn så säger man växtvärk just för att träningsvärken är kopplad till växten...

så det är helt enkelt träningsvärk, det kan man få genom att bara gå vanligt, utöver att man gått mer än vad man är van vid... 

• Kimona

benhinneinflammation. Känns precis som växtvärk

• skånetös78

Jag har  "växtvärk" lite då och då. Inte för att jag växer men det är precis samma som jag hade när jag var liten. För min del tror jag att det kommer när jag blivit kall om benen eller armarna för när jag har ont känner jag mig alltid lite frusen samtidigt. Dock går det alltid över efter att jag sovit eller tagit värktabletter.

*Linnea 7/11-08* *Iris 1/8-11*
  • skånetös78
    whitetrach86 skrev 2012-01-05 20:54:06 följande:
    det finns inget som heter växtvärk (om man ska vara petig) allt är träningsvärk. Men när det kommer till barn så säger man växtvärk just för att träningsvärken är kopplad till växten...

så det är helt enkelt träningsvärk, det kan man få genom att bara gå vanligt, utöver att man gått mer än vad man är van vid... 

För min del är det inte träningsvärk eftersom denna smärta kan komma även om jag inte gjort något utöver det normala.
    *Linnea 7/11-08* *Iris 1/8-11*
  • Disa89

Jag vet att det inte är växtvärk men det är den känslan jag påminns av och det är jobbigt när det är ihållande och samtidigt ska man gå runt och bära på sin dotter:) samtidigt är jag extrem hypokondriker så, så fort jag får ngn smärta så tror ja att det är ngn allvarlig sjukdom..

• mammaNena
    Kimona skrev 2012-01-05 20:54:24 följande:
    benhinneinflammation. Känns precis som växtvärk

jag håller helt med dig!
    Bra sulor i skorna så blir det bättre!  
    johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Disa89
    mammaNena skrev 2012-01-05 21:03:00 följande:
    jag håller helt med dig!
    Bra sulor i skorna så blir det bättre!  
    Men kan man få benhinneinflammation om man inte tränar, det enda ja gör är att gå promenader
  • Pianja

Håller med om att benhinnorna ibland kan få det att kännas som växtvärk. För stumma, platta skor utan stöd för fotvalven ger mig probem. Och ja, kyla påverkar också. Stretcha framsidan av benet och vaderna.

• mammaNena
    Disa89 skrev 2012-01-05 21:04:54 följande:
    Men kan man få benhinneinflammation om man inte tränar, det enda ja gör är att gå promenader

jag fick det i samband med min första graviditet, iom att kroppen blev tyngre. nu får jag det på sekunden om jag har dåliga skor/sulor.
    johnsliv.bloggplatsen.se/ en sida om våran muskelsvaga john
  • Disa89

jo jag får tro att det är det jag har, innan jag inbillar mig att jag har alla möjliga sjukdomar.

Men ja undra kan en sån inflamation byta ben t.ex. att nu har ju ihållande värk i det högra och inget i det vänstra och sen kan det byta helt plötsligt  och sen kan det vara båda två..

• Kimona
    Disa89 skrev 2012-01-05 21:19:10 följande:
    jo jag får tro att det är det jag har, innan jag inbillar mig att jag har alla möjliga sjukdomar.

Men ja undra kan en sån inflamation byta ben t.ex. att nu har ju ihållande värk i det högra och inget i det vänstra och sen kan det byta helt plötsligt  och sen kan det vara båda två..
    Ja det kan byta ben. Fast egentligen har man det i båda oftast, fast att det gör ondare i det enda. Alla går ju olika och belastar benen på olika sätt
  • Kimona
    Disa89 skrev 2012-01-05 21:04:54 följande:
    Ja, du tränar även om du bara går och sedan spelar väder och vind in. När det är kallt ute påverkar det mer
Svar på tråden Växtvärk som vuxen?