• Bojan

Kan man ha denna klänning som gäst bröllop?

Jag är inte direkt bra på alla normer som gäller vid olika högtider och festligheter. Bjuden på bröllop."valfri klädsel" (jaha?) Gravid som jag är har det inte varit lätt att hitta nåt jag känner mig bekväm i. Jag hittade tillslut en lila lång klänning i nåt glansigt typ polyestertyg med en volang. Men är långklänning fel? Säg att det funkar för orkar inte fundera ut nåt nytt! Och dessutom är den så himla skön och jag behöver inte bry mig om mina feta ben.

• Svar på tråden Kan man ha denna klänning som gäst bröllop?
  • La Lola

Eftersom det är valfritt så kan du ha precis vad du vill....
    Trasiga jeans o top eller balklänning.....

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Kiiwii

Står det valfri klädsel så är det ju valfritt. Oftast brukar bröllop med valfri klädsel betyda att man ska bära något skönt och inte alltför uppklätt. Det talar mina erfarenheter iaf.

Det är så dumt med bröllop som har sån klädkod, för man blir ju förvirrad som gäst. Klär jag upp mig för mycket, eller för lite? Oftast vill brudparet inte besvära sina gäster med att köpa nya klläder, köpa kavaj om man inte äger nån osv. och skriver då Valfri klädsel, men tänker inte på hur förvirrande det faktiskt är. Hade varit enklare att bara skriva Kavaj, som är den enklaste klädkoden.

Men klart du kan bära den klänningen. Om du vill minimera risken att vara för uppklädd så kan du ju skippa en massa assecoarer och ha håret enkelt bara

• CathrinLarsson

Tycker att det låter jättebra! När det är valfri klädsel kan man ju egentligen bara tänka att det kan vara lite finare än vardags. Är du dessutom gravid så är det säkert ingen som reflekterar om du skulle komma i leggings och en tunika! Glad Trivs du i klänningen så låter det jättebra tycker jag! Hoppas bröllopet blir fint och trivsamt! Glad

• Mörksuggan

Står det valfritt så är det valfritt...så absolut. Tycker att det låter som ett jättebra val av klänning.

• Bojan

Tack för svar! Precis vad jag behöver höra.Hjärta Min oro handlar mest om att det ser för uppklätt ut bara för att den är lång. Den är ju liksom inte i sig särskilt fancy. Men det liksom ser lite mer ut så bara för att den är lång till fötterna.

• Miss Cee

Står det valfri klädsel så är det helt ok.

(Även om det är valfri klädsel så bör man låta bli helvitt eller helsvart klädsel när man går på bröllop, men det är ju inte något problem för dig:)

• Havsjungfrun

Valfri klädsel innebär valfritt så det blir jättebra. Viktigt att du känner dig bekväm också.

Svar på tråden Kan man ha denna klänning som gäst bröllop?