• TrollmorTillTre

Britax two way plus... erfarenheter?

Hej

Letar efter en stol till tösen. Hon är två år och tre månader,och det känns som hon växt ur acta graco 0-25 kg.Den passar bättre till lillasyster, 7 månader.

Tänkte en stol från 9 kg och som senare kan användas framåtvänd.

När stora tösen var liten, vilket är många år sedan nu, hade vi en britax two way och var mycket nöjd med den. Men är det bästa köpet idag?
    Vi har två bilar och behöver emellanåt flytta stolarna från ena till andra så det får inte vara krångligt. Helst inte med fästband, har britaxen det? Någon som vet, finner inte så bra info på nätet, mest priser och så... ( Har toytota avensis och landcruiser)

Vad rekommenderar ni för stol?

Mycket tacksam för tips och rekommendationer

• Svar på tråden Britax two way plus... erfarenheter?
  • Pinkflower880

Vi har en Britax TwoWay och är nöjda. Dottern får mycket plats. Är bara nio månader men kusinen på två år har också gott om plats. Den har fästband man drar genom öglor på framsätet (vi har stolen i baksätet). Men vi har dubbla fästband, en uppsättning i var bil. Då är det bara att klicka i och ur. Man får dra säkerhetsbältet igenom stolen, men det tar typ 10 sekunder, när man fått till snitsen. :)

• cicci85

Man bör inte använda en kombistol framåtvänd, den ger inte alla lika bra skydd som en bältesstol!

Jag gillar twowayen, den funkar bakåtvänt längst tid av alla stolar :) Vill du ha en mer ombonad stol så kika på axkid! är hon kort så rekommenderar jag britax multitech, är jättenöjd med den!

twoway är ju så lättmonterad, har du bara fästband i båda bilarna så tar det nån minut att flytta över bara!

ska du ha en stol utan fästband behövs en isofixstol men de är bara godkända till 18 kg!

min son åkte bakåtvänd i tw tills han vägde 25 kg, då var han 118 cm och fem år. Den var inte urvuxen på längden då :)

• Cecci78

skulle absolut också kolla på two way, axkid eller nya britax maxway när den kommer ut (feb?). Vi har en two way och större bakåtvänd har jag inte sett än, sonen satt bakåt i den till 128 cm/7 år. Jag skulle inte heller använda den framåt, den är ju urväxt framåt när den är urväxt bakåt o innan dess anser inte jag att man vänder framåt.

• Natasha76

Ja i en Axkid har jag satt en pojke som var 115 cm lång och han skulle kunnat sitta till 120 cm ungefär i den. Så inte behöver man vända barnet i en kombistol. Alltså, man ska inte vända en kombistol. 

Axkid har den fördelen att deras stolar har långa bälten. Själv har jag både Two-way och Axkids Kidzone och Kizofix och tycker om alla tre.  

Min opartiska bilstolsblogg: www.bloggen.fi/bilstolslotsen
  • myone
    Cecci78 skrev 2012-01-05 23:01:11 följande:
    skulle absolut också kolla på two way, axkid eller nya britax maxway när den kommer ut (feb?). Vi har en two way och större bakåtvänd har jag inte sett än, sonen satt bakåt i den till 128 cm/7 år. Jag skulle inte heller använda den framåt, den är ju urväxt framåt när den är urväxt bakåt o innan dess anser inte jag att man vänder framåt.
    Max way är uppgraderingen på hi-way2 va? Vet du om den kommer funka längre eller om även denna är "låg"? (urväxt på längden fort)
  • Cecci78

ja det är nog efterföljaren, har inte sett den själv men i annan tråd sett att någon skrivit att den är någon cm högre än hi way? om jag inte kommer ihåg fel

Svar på tråden Britax two way plus... erfarenheter?