Någon som gjort en hårförtjockning?
Vart gjorde ni den? Blev ni nöjda? Hur var erat eget hår när löshåret togs ut? Det känns ju tämligen meningslöst att göra det om det innebär att ens egna hår mår skit efteråt.
Vart gjorde ni den? Blev ni nöjda? Hur var erat eget hår när löshåret togs ut? Det känns ju tämligen meningslöst att göra det om det innebär att ens egna hår mår skit efteråt.
Det sliter en hel del och helt klart beroendefeamkalkande:) tyckte jag var flint när jag tog bort det men sen hade jag över 200 slingor med!
Men när jag hade i det va jag så himla nöjd!
Jag går till en extensionstylist i Malmö som är skitduktig. Hon sätter alltid i keratinslingor och det håller ungefär 3 månader innan jag behöver göra en omsättning (ingår i priset).
Jag upplever inte att det sliter på håret, men jag är noga med att borsta rätt och använda bra produkter.
Tjejen jag går hos använder clip ins när hon låter det egna håret "vila".
Men köp inte syntethår eller hår med silikonfästen, då slits det garanterat. Rapunzel och Taj mahal är rena döden för det egna håret.
Skicka pm om du vill ha mer tips och lite länkar :)
Hår som inte är remy sliter mycket mer. Fjällskikten på ett icke-remy hår ligger huller om buller vilket gör att det hakar fast i det egna håret och börjar trassla sig och blir till knutor, knutorna går av och det egna håret klyvs.
Vidare är fästen som har silikonlim är inte expanderbara och kan bryta hårstrået när det växlar mellan varmt och kallt, och dessutom förvandlas det till hubba-bubba efter några dagar. Hur man fäster är en del, hur man sköter det ytterligare en. Och slutligen beror det på hur man tar ur håret, om den som gör det är duktig och noggrann.
Jag kanske kan ge dig lite tips på stylister/frisörer som jag jobbat med eller sidor som säljer so.cap hår om du vill, bara släng iväg ett PM :)