Mysig restaurang i Jönköping?
Ska tillbringa söndag kväll i Jönköping och vill gärna ha tips på mysiga restauranger...
Ska tillbringa söndag kväll i Jönköping och vill gärna ha tips på mysiga restauranger...
SOYA nere vid stationen severar bl a smaskig kinamat, Twin city ligger centralt vid vattnet och har också god mat, alla restauranger på piren är helmysiga, det finns massor men det här är några av mina favvisar. Ha en trevlig kväll
Tack så mycket!
Någon som har fler tips?
Ja ta och kolla in Piren men gå inte till Sir Simon om ni ska äta.
Oh, tack för varningen. Verkar som Piren är ett bra val.
Piren är så mysigt. Det är flera olika restauranger som flyttar ut dit under sommaren. Alltså flera serveringar och god mat. Man sitter vid vattnet och bara njuter. Tänk på att det är populärt så ni kanske måste beställa bord eller se till att vara där ganska tidigt..
Ha det jättefint!
Är det lika mycket folk på söndagar? Inte så lätt att boka då vi inte varit i Jönköping innan.
Säger som de andra, piren e det enda rätta, om ni vill njuta av god mat och fin utsikt. På sommren e det alltid mkt folk där, särskilt om det e fint väder, men jag tror nog inte det ska vara några problem att få bord en söndag, då det finns en hel mas´sa restauranger att välja bland.
Hoppas att ni får en trevlig söndag och riktigt god mat.
Må gott!
Tack så mycket för alla svar. Det lär bli något vid piren då. Det ligger i centrum antar jag...
det ligger vid Vättern.....hoppas att ni får fint väder också!
Tinna!
Jo, det förstår jag. Men i centrala Jönköping eller?
Ja, det är centralt, komer ni med bil kan ni parkera på stationen så är ni nära.
Aha, vi tänkte nog ta bussen in så maken kan dricka om han vill...(har inget körkort) själv får man ju hålla sig till läsk och juice... *s*
Men då vet vi ju ungefär var. tack så jättemycket. Vi ska bo på Scandic Elmia så bussen passar ju bäst då.
Åk buss till resecentrum då för då åker ni nog precis förbi piren innan bussen stannar tror jag. Har iofs inte åkt buss in i stan men den borde komma den vägen.
Tack för ytterligare ett tips.
Säger tack för tipsen som jag fick. Blev piren och vad heter restuarangen duff duallo eller något liknade. Ligger en vid hållplats ciggaren med. Synd att man inte kunde sitta ute bara. Blev en lite promenad vid vättern med. Fast foglossningen tackade mig ju inte... *s*
Maten var bra, men servicen var väl sådär.
Piren kan jag rekommendera Twin city, Svart börsen...det finns en
hel del i centrala jönköping, är det fint väder kan ni ju kika runt lite lycka till !
Nannas Pappa!
Lite sent ute bara...
ja sorry, var inte uppmärksam på när du skickat ditt inlägg
Ingen fara. Kommer kanske till Jönköping flera gånger...