• Bling1975

Tips om bra och skön amningsbh

Är ute och provar lite olika amningsbh:ar men hittar ingen som är skön där brösten fortfarande ser ut som bröst.

Antingen så ger de inget stöd alls utan brösten är hängiga (har ganska stor byst) eller så har de konstiga hål för bröstvårtan som gör att brösten blir helt buckliga.

Har ni några tips på en riktigt skön BH som fortfarande ger bra stöd?

Stitch längtar efter Lilo
  • Svar på tråden Tips om bra och skön amningsbh
  • Tallen

Boobs är utan tvekan den skönaste (har haft 4 olika märken) jag tycker den gav helt ok stöd, beror naturligtvis på bröstens storlek och passform, men jag rekommenderar den och övriga boob designs produkter varmt!

• nettanspettan74

Jag tycker också att detta är väldigt svårt. Har provat massor. Jag har lite större byst så Lindex/HM och dyl är uteslutet. Har varit på de flesta underklädesboutiquer i Göteborg men som du säger så ser oftast inte brösten ut som bröst längre... och jag vägrar gå ut med "Madonna-spetsar" :). Har beställt en bh från Abecita som heter "Linnea" som sitter ok, utan byglar, vilket ju rekommenderas men utseendet blir därefter. Fick annars tips om en sida www.anita.com som jag ska prova att beställa från när det har gått några veckor efter förlossning. Är beräknad till torsdag nästa vecka, 12 jan. 

Lycka till! 

• Bling1975

Jag tyckte också att Anita maternity såg lovande ut. Ev skulle de finnas på Mamamia här i stockholm så jag ska ta mig dit nästa vecka och prova. Ska testa boobs också.

• lavli

Jag köpte på Gekås å herregud va bekväma dom va. Blev glatt överraskad.

• Vanillagold

Köpte 2 pack (svart och vit) på H&M mest för att ha när den "braiga" var i tvätten men det blev de jag använde hela tiden. Nu när jag inte ammar längre använder jag dessa ibland ändå...

• Loreena

Jag har provat en massa amningsbehar och beställde några st efter förlossningen. Jag blev inte nöjd med någon... Jag saknade det här lite mer kvinnliga som man upplever av en riktig bh, plus att jag tycker att det var svårt att hitta en amningsbh med bra passform. Jag gick till Change istället och köpte ett par väl utprövade stora riktigt bra BHar med byglar (ej amningsbh) i strl 70 G. Det funkade bra för mig och jag fick ingen mjölkstockning. Jag hasade bara ner axelbandet och vek in bhn som stöd under bröstet när jag skulle amma. Om du redan har stor byst så vänta lite med att köpa amningsbh tills brösten stabiliserat sig, eller köp en som är rätt töjbar och ha i början tills du provat ut en som passar dig. Innan graviditeten hade jag 70 C, under graviditeten 75 E och under amningen 70 G. Efter amningen landade jag på 70 C/D. Så med andra ord så kan brösten ändra storlek rätt rejält under graviditeten och efter förlossningen när mjölken rinner till.
    Jag har två amningbh från Anita, men jag tycker brösten blir lite strutformade av dem. Och så har jag en med spets från Carrywell och den tycker jag anpassar sig rätt bra till skiftningarna i storlek som man har innan brösten stabiliserat sig. www.mammashop.se/amningsbh-svart-lace-microfiber-carriwell.html

• Loreena

Change har en amningsbh i stora storlekar med bygel, just för att bhar med bygel avlastar bättre än bhar utan. Om man provar ut i rätt storlek så behöver man inte få mjölkstockning trots bygeln.

• Bling1975

HMs har jag provat, de fick jag buckliga tuttar av och inget direkt stöd. Gekås är lite långt från Stockholm för bara en amningsbh.

Change såg skön ut, vet någon om de har en butik i Storstockholm?

Jag är lite osäker på storlek nu när brösten växer och ändras så det skulle vara skönt att prova. Jag hade 80 D innan graviditet men har fått rota fram mina tjockisbh:ar sedan gammalt i 85 D och de börjar bli lite tajta, har fått ont av skenan på ena sidan och när jag tar av den så får jag som en pirrande känsla under bröstet som är väldigt obehaglig.

Min tanke är att jag ska hitta en modell jag gillar och ha nu, så kan man lätt köpa fler i större storlekar när man börjar amma. Verkar lite jobbigt att springa runt och leta när behovet väl har uppstått och jag behöver ändå nya som passar nu.

• nettanspettan74
    Loreena skrev 2012-01-06 19:45:55 följande:
    shop1.change.com/se/bh/amnings-bh/765/
    Just den bh:n köpte jag och provade hemma. Satt snyggt men efter en stund hade jag 1/2 cm djupa märken av sömmarna under bröstet upp mot bröstvårtan och även från en snedsöm. Brösten kanske inte kommer vara så mjuka sen så att det blir sådana märken men med allt snack om att byglar inte ska klämma så tog jag det säkra före det osäkra och lämnade tillbaka den och försöker hitta en helt slät utan sömmar till att börja med. Om det visar sig att jag inte har benägenhet för mjölkstockning kanske jag köper den igen sen. 
  • samban

Jag undrar också om bra amningsbehåar för stora bröst. Jag har funderat på change, men har inte varit nöjd med deras andra behåar. Tycker attde töjer sig konstigt och är allmänt ostadiga och skär in i hullet både här och där. Jag har g-kupa som ickegravid och nu i vecka 38 har jag samma storlek. Däremot har jag fått lära mig att brösten blir skitstora dagarna efter förlossningen och därefter stabiliseras det. Jag behöver en stadig bh som ger bra stöd till min tunga byst. Vill helst slippa se ut som en tant med ledsna hängbröst dessutom...

• Bling1975

Nu har jag hittat den! Det blev en arbecita från Details utan byglar. Superskön och satt helt ok. Fanns även med byglar som säkert är ännu bättre men jag får just nu ont av byglar.

• samban
    Bling1975 skrev 2012-01-14 17:26:58 följande:
    Nu har jag hittat den! Det blev en arbecita från Details utan byglar. Superskön och satt helt ok. Fanns även med byglar som säkert är ännu bättre men jag får just nu ont av byglar.

Vilken modell? Och vilken storlek har du? ( inte för att jag har med det att göra förstås, men det kan ju säga endel om hur behån skulle sitta på mig)
  • miikaelas

Köpte min första på twilfit, utan byglar! Den är super skön! Vet dock inte hur den sitter på folk med jätte-byst, jag har själv D kupa.
    Det var iaf deras eget märke och expediten sa att den modellen var jätte populär!

• Bling1975

Tror de bara har två modeller, en med och en utan byglar. Jag har nu en 85D men den gick ända upp till 95H så det finns att ta av när bebisen kommer och de berömda jättetuttarna anländer.

Svar på tråden Tips om bra och skön amningsbh