• ewis1

Bra solsemester med barn, vart åker man då?

Vi tänkte kanske ta en solsemester en vecka i juni helst inom Europa. Vi är två vuxna och två barn (10 och 3 år). Vart har ni varit där det har varit bra för barnen?
    Vi åker gärna till Italien men jag har inte hittat något som är bra för barnen.

• Svar på tråden Bra solsemester med barn, vart åker man då?
  • pigglet

Vad menar du med bra för barnen?
    Våra är nöjda om det finns vatten att bada i. Sicilien eller Sardinien borde väl funka? 

• magelita80

Turkiet, Grekland, Cypern och Mallorca är väldigt barnvänligt. Italien funkar med barn men har inte sett några riktiga barnhotell när jag har kollat på resor. Var i Kroatien för några år sen och hamnade på ett hotell som kryllade av barn.

• ewis1

Ja det kanske räcker med en pool. Men jag tänkte kanske med lite rutchkanor och annat kul. Jag har tittat lite på Sicilien och Sardinien och det verkar ju jättefint Solig

Och är det verkligen värt med all inclusive?

• Amoudara

Chania på Kreta, ligger ett vattenland en bit bort därifrån också mot Rethymnon.

• Amoudara

Det kan ju vara bra och smidigt med all inclusive då all mat redan ingår men det är ju inget måste. Personligen tycker jag att det är roligare att prova på olika restauranger osv. än att bara äta på hotellet men det beror ju på vad man tycker själv.

• ewis1

Vågar man boka något i Grekland nu? Mallorca är ju lite lockande.
    Det behöver inte vara så mkt för barnen men gärna mer en vanlig pool.

Tack för alla tips.

• pigglet

Tja, vi har aldrig bott på något ställe med rutschkanor. Det kanske är kul?

Förr när vi reste badade vi aldrig i poolen heller - det är ju känslan av att kunna bada ute i varmt vatten som är det häftiga. Tror inte ens hotellen hade pool faktiskt.
    Sista resorna har skett på våren, typ början av juni, och då är det för kallt i havet för oss. Därför har vi oftast hållit oss vid poolen, och det funkar ju också.

Har aldrig testar all inclusive. Sist tänkte jag dock att det kanske skulle vara praktiskt, eftersom det går åt en hel massa tid till att skaffa sig mat varje dag. Typ handla hem till frukost som räcker ett par dagar, en stund vid poolen, söka efter stället att äta lunch på, en stund vid poolen, någon spriger och fixar mellis, sedan är det dags att hitta något ställe att äta middag på... Kan ju vara enkelt att bara ge ner till restaurangen och äta av det som finns uppdukat.
    Samtidigt är det ju trist. En del av nöjet är ju att söka bra restauranger osv. Men skulle jag åka bara 1 vecka så skulle det kanske vara värt det.     

• ewis1
    Amoudara skrev 2012-01-06 14:04:47 följande:
    Det kan ju vara bra och smidigt med all inclusive då all mat redan ingår men det är ju inget måste. Personligen tycker jag att det är roligare att prova på olika restauranger osv. än att bara äta på hotellet men det beror ju på vad man tycker själv.
    Ja det är ju lite tråkigt att man inte kan gå ut och leta upp små mysiga restauranger. Eller kan kan man väl ;) men då blir ju resan hiskeligt dyr.
  • blåbär02

Rhodos är underbart =) Funderar också på en semeter och vill till Grekland, men vet inte heller om man "vågar" boka nu ... =(
    Annars är Turkiet härligt! Finns ju en massa all inclusive med massa utrymme och skoj för barnen! =) 

• pussgurkan86

spanien, har sett flera vattenland där. vi ska resa till albanien i juni, där är också fint och billigt (dock inga vattenland)ha en trevlig resa.

Svar på tråden Bra solsemester med barn, vart åker man då?