• Bettan72

Hur får man bort mögel och smuts i gummiringen på tvättmaskinen??

Har gnuggat med tandborste, haft på Cillit Bang med klor (för mögel), kört maskinen 3 ggr med maskindiskmedel, kört med citronsyra + ett antal ggr på 90 grader. Någon som vet vad mer man kan göra för att få bort det eller är det bara att köpa ny maskin?

• Svar på tråden Hur får man bort mögel och smuts i gummiringen på tvättmaskinen??
  • Themis

Inte för att jag vet eller så, men kan man köpa en ny gummiring som reservdel kanske?

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • moncen80

Blanda Askorbinsyra och Citronsyra, en halv påse av vardera i varmt vatten, häll blandningen i facken. Kör ett långt program i minst 90 grader  .Klorin i maskinen samt tomma maskiner på 95 gr C. e vad jag har testa lycka till

• Bettan72
    moncen80 skrev 2012-01-06 16:35:16 följande:
    Blanda Askorbinsyra och Citronsyra, en halv påse av vardera i varmt vatten, häll blandningen i facken. Kör ett långt program i minst 90 grader  .Klorin i maskinen samt tomma maskiner på 95 gr C. e vad jag har testa lycka till
    Hur mycket klorin ska man ha då? Bara hälla direkt i trumman?
  • Bettan72
    Themis skrev 2012-01-06 16:33:05 följande:
    Inte för att jag vet eller så, men kan man köpa en ny gummiring som reservdel kanske?
    Nä, finns inte som reservdel, tyvärr...
Svar på tråden Hur får man bort mögel och smuts i gummiringen på tvättmaskinen??