• Mimmi82

v15, yrsel, huvudvärk..nån mer?

Var det inte nu man skulle börja må så mkt bättre? Tydligen inte om man öär som mig. Jag Har börjat få huvudvärk och känner mig yr och illamående. Speciellt medan jag äter börjar det snurra ofch jag börjar må illa efter ett tag.. orkar knappt äta någonting..

Hur är det med er kring den här veckan, är jag ensam om att må dåligt?
    *mimmi*

• Svar på tråden v15, yrsel, huvudvärk..nån mer?
  • Nightwish

Jag hade också jätteont i huvet & yrsel i v 15, har det än och är i v 24 nu. Hade precis lika då jag väntade våran dotter. Får migrän och blir yr så fort jag reser mig det minsta för snabbt. Antar att jag får stå ut med det hela graviditeten, fick det förra gången.

• Mimmi82

Aha ok, va jobbigt... undra varför det är så egentligen..
    *ha d*

• Nightwish

Ja det kan vara pga blodtrycket, låga järnvärden, att man dricker för lite vätska osv osv. Hoppas det blir bättre för dig. Kram

• Mimmi82

oki, ska börja med att drick lite mer så får vi se... hoppas d blir bättre för dig med!

• Gafsan

Här är en till. Yrseln är det inte så farligt med trots lågt blodtryck men huvudvärken är inte rolig utan värre än vanligt. Förra graviditeten hade jag knappt någon huvudvärk alls (brukar ofta ha spänningsvärk annars). Järnvärdet var bra sist jag var hos bm. Försöker tänka på att dricka mycket vatten, men det verkar inte hjälpa något vidare....

• vadskajaghetadå

det har börjat nu fyfasiken va yr jag är å har ont i skallen

• Mowa

jag mådde illa till vecka 19-20.. Nu i vekca 24 kan jag känna lätt illamående, men bara korta stunder och inte varje dag!

• Leeloo

Jag kunde inte heller äta, även om jag inte mådde illa just då. Det tog stopp för att jag inte kände mig bra. Hade ont i huvudet och yrsel till och från och har det fortfarande, är i v 20.

• Lot

Jag är också i vecka 15 (14+2) och mitt illamående har kommit tillbaka... Är till skillnad från tidigare inte alls sugen på mat. Blir snarare äcklad. Tråkigt för jag trodde mitt illamående hade försvunnit.
    Jag är också yr men framförallt när jag reser mig upp och det beror nog på mitt låga blodtryck. Har dock yrat inatt när jag gick på toaletten utan att hitta ut ur badrummet - men det var nog som jag gick i sömne.

/Lotta

• Fidget

Jag har haft ont i huvudet hela graviditeten med undantag för några enstaka veckor. Har varit hos läkare 2 ggr och pratat med min bm om det flera gånger. För mig berodde det antagligen på högt blodtryck och dåliga blodvärden, hade blodvärde på runt 90 ett tag och då kunde jag knappt stå upp. Det enda du behöver oroa dig för är att det kommer i samband m högt blodtryck samt om det blixtrar framför ögonen, då kan det vara tecken på havandskapsförgiftning, men det kollar dom lätt på mvc med urinprov.

Hoppas det går över för dig och kom ihåg att dricka, annars blir det värre. Kram från Fidget med 4 dar kvar till bf och sen är det slut på huvudvärken får vi hoppas

Svar på tråden v15, yrsel, huvudvärk..nån mer?