• Anonym

Halsmandeln förblir stor..?

För två veckor sedan drabbades jag av halsfluss, och fick därmed förstorad halsmandel på ena sidan och massor av vita beläggningar. Nu är fläckarna på mandlarna nästan helt borta (jag slutade med penicillin för en vecka sedan) men halsmandeln som blev så förstorad är fortfarande lika stor. Någon som vet hur länge det kommer att vara så? Den är dessutom "gropig" och har fått två små hålor som det mer än gärna fastnar mat i... Usch, vill inte ha det såhär längre!

• Svar på tråden Halsmandeln förblir stor..?
  • thegoddess

Jag hade mandlar som inte gick ner så dom fick jag operera bort.

• MizzTez

Så har jag haft i princip hela mitt liv.. Har mandarinstora halsmandlar och en rabiat kirurg som vill ta bort dem!!

• Anonym

Är det farligt om den förblir stor? Och vad är det för hål som har bildats? Ser lite "ärrigt" ut på vissa ställen, och helt klara hål... Förvirrad!

Är det sant att det är farligt att operera bort mandlarna? Infektionerna kan väl sätta sig på hjärtat istället då..? 

• thegoddess

Inga operationer är riskfria men känns ju som en relativt enkel op. Jag spottade lite blod och hade lite svårt äta men det var inga prob.
    Hålet vet jag inte

• MizzTez
    Anonym skrev 2012-01-06 19:09:44 följande:
    Är det farligt om den förblir stor? Och vad är det för hål som har bildats? Ser lite "ärrigt" ut på vissa ställen, och helt klara hål... Förvirrad!

Är det sant att det är farligt att operera bort mandlarna? Infektionerna kan väl sätta sig på hjärtat istället då..? 
    Nä det där är nån skröna du gått på! det kan inte sätta sig på hjärtat för du har fler körtlar i halsen som tar hand om infektioner. Hela vägen runt finns det det.

de där hålen du har är jättevanliga och i dem fastnar matrester, de brukar jag trycka bort och sen har jag inte ont på jättelänge igen.
  • Anonym
    MizzTez skrev 2012-01-06 19:14:37 följande:
    Nä det där är nån skröna du gått på! det kan inte sätta sig på hjärtat för du har fler körtlar i halsen som tar hand om infektioner. Hela vägen runt finns det det.

de där hålen du har är jättevanliga och i dem fastnar matrester, de brukar jag trycka bort och sen har jag inte ont på jättelänge igen.
    Haha, jaså! Skäms

Kan rösten ändras om man opererar bort dem? 
  • MizzTez
    Anonym skrev 2012-01-06 19:28:31 följande:
    Haha, jaså! Skäms

Kan rösten ändras om man opererar bort dem? 
    Min läkare kollade en massa på mig och jag frågade om bla det där med infektioner ner i kroppen, andningen och hon sa att det inte är speciellt stor skillnad på en före och efter men man ska ha i åtanke att det är en op och det kan komma förändringar.
    Min pappa och några av mina vänner har tagit bort dem och de har inga problem alls. Om jag sätter det i procent så är det 100% av de som jag känner som inte har några problem, 8 av 8..
Svar på tråden Halsmandeln förblir stor..?