• Matilda 936

Älskar jag honom fortfarande?

hej, jag är 20 år och min fästman är 29 år. I december fick jag ett missfall som kom som en chock. Sen dess har jag mått psykiskt dåligt. Det ända jag tänker på är att jag ska bli gravid igen. Men den senaste veckan har jag bara mått sämre. Jag vill inte prata med honom, pussa på honom eller se på honom.. Varför? Han är min prins och jag älskar honom men jag vill inte ha honom nära...

Snälla hjälp mig vill inte göra honom mer ledsen...

• Svar på tråden Älskar jag honom fortfarande?
  • Nica 1

Kanske ska söka upp nån och prata med för känns som du är på väg in i en depression

• Trivelina73

Din sorg kanske har fått spel? Sök hjälp.

Vill han ha barn föresten? Om han har sagt nej, så kan jag förstå att du reagerar så som du gör. 

Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Matilda 936

Ja han vill ha barn. Jag har också tänkt på det men vem ska jag prata med och vad ska jag säga till den personen?

• Trivelina73
    Matilda 936 skrev 2012-01-06 21:06:13 följande:
    Ja han vill ha barn. Jag har också tänkt på det men vem ska jag prata med och vad ska jag säga till den personen?
    Prata om din reaktion kanske?
    Bara cancer rätt och slätt och tingen kring det (inga nyköpta skojävlar och annat här)... nertystad.bloggplatsen.se/
  • Matilda 936

Ja, men jag kan inte riktigt beskriva den med ord..

• Nica 1

Präster kuratorer psykologer är bra på att lyssna när människor mår mindre bra så sök upp nån för samtalskontakt så du inte stannar kvar i sorgen och tar ut det på din man/sambo. Han sörjer säkert också men ni sörjer på olika sätt och bara det kan göra att man tappar varandra på vägen i sorgen

Svar på tråden Älskar jag honom fortfarande?