• Anonym (orolig)

    Har fått en knöl bredvid ryggraden och inbillar mig att det är cancer :(

    Har hittat en knut bredvid min ryggrad som är liten. Men den känns när jag för handen över den. Den är hård, men buktar inte ut. Den är liksom under huden. Är sååå orolig att det är cancer. Ska boka en tid nästa vecka för undersökning. Någon som haft liknande och kan dela med sig av era erfarenheter?

  • Svar på tråden Har fått en knöl bredvid ryggraden och inbillar mig att det är cancer :(
  • Anonym

    det kan ju vara en helt vanlig fettknöl..Ta det lugnt tills du hör vad läkaren säger

  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-01-06 20:02:56 följande:
    det kan ju vara en helt vanlig fettknöl..Ta det lugnt tills du hör vad läkaren säger
    Är fettknölar hårda?
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-01-06 20:12:47 följande:
    Är fettknölar hårda?

    Det kan dem vara

  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-01-06 20:25:37 följande:

    Det kan dem vara


    Tack.
  • Anonym (orolig)
    Mollly skrev 2012-01-06 20:37:22 följande:
    Jag har två fettknölar och dom är hårda. Den ena kan man flytta runt lite på.
    Och den andra? Var sitter dem? Hur stora är dem? Buktar de ut eller är de som min under huden?
  • Mollly
    Anonym (orolig) skrev 2012-01-06 20:43:18 följande:
    Och den andra? Var sitter dem? Hur stora är dem? Buktar de ut eller är de som min under huden?
    Den ena sitter mitt på magen. Den syns inte, men drar jag handen försiktigt över magen, så känner jag som en upphöjning typ. Den andra sitter på halsen, den syns bara om jag lägger huvudet på sne. Den blir större när jag är förkyld. Den på halsen kan jag flytta runt på. Den är mer som en kula. Men jag är sjukt rädd för alla knölar jag hittar på kroppen. Tror direkt att det är något farligt. Nojig som man är.
  • Anonym (orolig)
    Mollly skrev 2012-01-06 20:47:22 följande:
    Den ena sitter mitt på magen. Den syns inte, men drar jag handen försiktigt över magen, så känner jag som en upphöjning typ. Den andra sitter på halsen, den syns bara om jag lägger huvudet på sne. Den blir större när jag är förkyld. Den på halsen kan jag flytta runt på. Den är mer som en kula. Men jag är sjukt rädd för alla knölar jag hittar på kroppen. Tror direkt att det är något farligt. Nojig som man är.
    Tack snälla. Ska ringa så fort jag kan på måndag!
  • Anonym
    j a g skrev 2012-01-06 21:45:29 följande:
    Muskelknut?
    Tänkte just skriva detsamma.
Svar på tråden Har fått en knöl bredvid ryggraden och inbillar mig att det är cancer :(