• honungochmarmelad

Annorlunda/lite udda recept på Drömmar önskas (småkaka)

Nån som är en hejjare på att baka Drömmar men med lite annorlunda touch och smak? Glöm ej lämna receptet här tack Glad Hoppas få massa goda ideer av många härFlört

• Svar på tråden Annorlunda/lite udda recept på Drömmar önskas (småkaka)
  • SHAKAWKAW

Jag häller ner karamellfärg i smeten. Rosa, grönt, rött, ibland alla färger på en och samma gång så att det blir "zebraränder" på dem. Smaken förändras inte; men det blir roligare att äta.

• Lilla o

Kokosdrömmar finns ju och så har jag för mig att jag har sett ett recept på kardemummadrömmar men hittar det inte just nu, förmodligen i ica, arla eller coops reklam inför julen. Men det går ju att chansa och krydda lite, borde kunna tillsätta choklad också om man vill. 

• honungochmarmelad

Tack! Fler tips och recept?

• Luna777

har inte testat men skulle kunna tänka mej att de skulle vara gott att riva ner ex citron/ lime/ apelsinskal i degen eller varför inte lite mald ingefära. Min mamma brukar göra goda chokladdrömmar. Ska se om jag hittar receptet senare idag. Då kan jag tänka mej kanske ha lite mintessens i, kanel skulle kanske funka..
    Ja om man inte testar får ,man alri veta ... Solig 

• honungochmarmelad

Tack Luna777
    Är ej inloggad jätteofta så därav dröjsmålet att svara. Ska prova länken samt att chokladdrömmarna lät jättegoda, är det kakao eller smält choklad i dem? Har du receptet blir jag glad

• ULP

Supergoda kardemummadrömmar

Kardemummadrömmar ca 60 st

150 g smör

3 dl strösocker

1½ dl olja

1 msk kardemumma, malen

1 msk vaniljsocker

1 tsk hjorthornsalt

5 – 5½ dl vetemjöl

Gör så här:

Sätt ugnen på 150 grader Rör smör och socker pösigt. Blanda i oljan. Tillsätt vaniljsocker, kardemumma och hjorthornsalt blandat med mjölet och arbeta till en smidig deg. Rulla degen till bollar och lägg på bakplåtspapper och tryck lätt med en gaffel. Grädda i ca 20 minuter  
  • Luna777

Ingen fara..
    Mamma hittade inte receptet men såg att de fanns på kokaihip sidan...  ska vara kakao de kommer jag ihåg.. :)
    Ska kolla vidare om mammas recept kommer fram.. Solig 

• cicci85

Saffransdrömmar är gott, det hade vi i julas. Drömmar med hackad mjölkchoklad är jättegott. Eller Daim.

Svar på tråden Annorlunda/lite udda recept på Drömmar önskas (småkaka)