• Molly03

Äntligen!!

Hej alla!
    Jag skrev här flitigt för något år sedan men slutade för att försöka att inte tänka på att bli gravid. Nu äntligen har det hänt och min dotter 3,5 ska få ett syskon i september. Jag har tagit 3 grav tester så nu börjar jag tro på det.

Vi hade börjat en utredning men min man och jag drog ut på det av någon anledning. Innerst inne visste vi väl att vi var normala eftersom vi har en tjej sen innan. Mina tester gjorde först och efter några veckor gjorde jag skölj av äggledarna och nu under julledigheten åkte min man iväg och gjorde sitt test. Alla mina tester var normala men vi har inte fått reda på hans ännu men det känns ovikitigt nu.

Ett symtom som jag hade om jag tänker efter nu är att jag drömde att en nära anhörig dog. Både min dotter och man dog i min dröm, fast de var samma person på något sätt, hemsk dröm. En kompis berättade för ett par månader sedan att det är jättevanligt att man kan drömma att någon dör när man är gravid. Jag trodde första att jag tänkt så mycket på det så att jag "framkallade" drömmen men så var det inte.

Vill bara säga till er som också försökt länge, snart blir det er tur. Jag håller tummarna på att det blir snart.

Lycka till alla ni nygravida och alla som snart kommer att bli gravida!

Kram från mig

• Svar på tråden Äntligen!!
  • Omnia vincit amor

Grattiskramar från mig!

• Bakverk

Grattis!!!! Har oxå påbörjat utredning i nov. Lämnat prover, både jag och sambon. Jag har fått telefontid nästa vecka med gynläkare och tid för gynundersökning osv den 6/2. Nu är det så att min mens inte dykt upp ännu, BIM 5 jan, ev 6:e. Tänk om det är som för många andra som försöker att det lyckas när man börjar med utredning och slappnar av. Det skulle vara intressant att veta hur stor del i procent som lyckas när de ställt sig i kö eller påbörjat utredning???! Jag tror den siffran är rätt hög...

• Cahela

bakverk: Jag hoppas för din skull att du plussar nu..har du testat?

• B e a

jätte grattis man får lite hopp här inne trotts allt. Lycka till

Svar på tråden Äntligen!!