• Anonym (Fundersam)

dejtar en kille som har aspergers

Jag har nyss börjat dejta en kille som man har umgåtts med väldigt mycket nu den senaste tiden, och jag trivs i hans sällskap och känner mig lugn med honom.
    Men i går så sa han till mig att han har aspergers och det gjorde mig väldigt fundersam i dag hur är det att vara med någon som har det?'
    Skall jag tänka på att han har det eller skall jag bara strunta det?

• Svar på tråden dejtar en kille som har aspergers
  • Anonym

Tycker du ska prata med honom om det. 

• Anonym (Fundersam)

Allt är så nytt med honom.. Men ja jag gillar honom.. Ville prata med honom men visste inte vad jag skulle fråga

• xXpaulaXx

du ska bara vara dig själv med honom...

inte gå omkring och tänka på att han har AS som att det vore en sjukdom..det finns ju olika grader inom AS ..

bättre att fråga honom vad AS är om du undrar.

Är gift med en som har AD/HD & AS

2012 ..planerar nummer 4 i barnaskaran <3
  • Modgun
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-01-06 21:20:16 följande:
    Allt är så nytt med honom.. Men ja jag gillar honom.. Ville prata med honom men visste inte vad jag skulle fråga
    Eftersom att du gör det så finns det ju inget problem eller hur?

Nä jag tycker att du ska satsa. 
  • Catgodess
    Anonym (Fundersam) skrev 2012-01-06 21:20:16 följande:
    Eftersom du gillar honom så ta det som det kommer, undrar du något så fråga honom, han vet nog bäst av alla hur han fungerar.
  • Babyystar

Håller med föregående talare. Fråga honom om du undrar något!

• Anonym (Fundersam)

För jag har alltid trodd att AS är väldigt likt ADHD så jag trodde dom skulle vara ganska lika. För han kan ju umgås i sociala kretsar och allt det..( har jobbat med AS och ADHD barn) För jag vet att det var ju hans udda personlighet jag blev intresserad av också..

• Anonym (Fundersam)
    xXpaulaXx skrev 2012-01-06 21:22:54 följande:
    du ska bara vara dig själv med honom...

inte gå omkring och tänka på att han har AS som att det vore en sjukdom..det finns ju olika grader inom AS ..

bättre att fråga honom vad AS är om du undrar.

Är gift med en som har AD/HD & AS

Vilka grader finns det?
  • xXpaulaXx

AS ingår ju inom autism spektrat, så ,autismspektrum är ett brett spektra av svårigheter med just den  sociala interaktionen...

2012 ..planerar nummer 4 i barnaskaran <3
Svar på tråden dejtar en kille som har aspergers