SamireSimone skrev 2012-08-03 19:56:08 följande:
ja ibland kan man utveckla bli synsk för vissa vänner ,familjemedlemmar eller partners efter en tid. Det vanligaste är telepati,drömmar om faror gällande en person som verkligen skett,samma tidpunkt. Man ringer varandra vid en viss tidpunkt, båda samtidigt. Man vet när den andre svarar i telefonen, Man tänker på varandra
samtidigt.En del kan ringa varandra och varna för faror som den ene drömt om,och på så vis kan liv räddats. En del nonchalerar sådant ,och vill inte tro på det.Men mycket kan vara sammanträffanden. Kanske man blir mera rädd om varandra,i relationer i familj släkt vänner och så vidare? Man knyter band
Jag har varit med om att jag slagit telefonnumret till en vän och personen ifråga slog numret till mig exakt samtidigt. Hade jag varit troende hade jag förmodligen trott att det var telepati eller något, men nu är jag skeptiker och påstår istället att det handlar om rena sammanträffanden. Detta har hänt mig en enda gång och jag har ringt personen kanske 500 gånger genom åren. Att detta skulle hända en gång på 500 gånger anser inte jag vara ett bevis för att telepati mellan oss två skulle fungera utan helt enkelt att det är en otrolig slump.
På ditt inlägg får du det att låta som om att "
ringa och varna om saker som sedan inträffar" händer i din vardag ganska ofta. Gör det det? Eller kan det vara så att det egentligen inte sker lika ofta som du själv tror? Hur många gånger är varningarna obefogade? Eller handlar det i vanlig ordning om att ni bara minns träffarna och förtränger missarna?