• hallencreutz89

Kan man vara synsk angående en person?

Jag börjar tro att jag är synsk! Jag har en vän/bekant som bor utomlands och alltid när han ska komma till sverige så drömmer jag om honom, drömmer aldrig om honom annars och jag vet aldrig att han ska komma när jag drömmer det heller, utan det är efteråt när jag berättar om min dröm för folk så får jag veta att han kom till sverige nyss eller ska komma nästa dag. Och det har varit så varje gång han kommit till sverige nu så det är inte som det bara varit så vissa gånger och inte andra. Så jag undrar kan man vara synsk angående bara en person? Kä'nner mig inte jättesynsk annars. Och varför är jag då synsk om honom som jag inte ens känner så bra?

• Svar på tråden Kan man vara synsk angående en person?
  • SHAKAWKAW

Jag tror det i grund och botten handlar om läskiga sammanträffanden. Kommer han på besök till Sverige ungefär vid samma tidpunkt varje år, till exempel? Du kanske drömde om honom vid tidpunkten av hans första besök; trodde det var medialt, och sedan har du, av vana, fortsatt drömma om honom vid samma tidpunkt.

• SamireSimone

ja  ibland kan man utveckla bli  synsk för vissa vänner ,familjemedlemmar eller partners efter en tid. Det vanligaste är telepati,drömmar om faror gällande en person som verkligen skett,samma tidpunkt. Man ringer varandra vid en viss tidpunkt, båda samtidigt. Man vet när den andre svarar i telefonen, Man tänker på varandra samtidigt.En del kan ringa varandra och varna för faror som den ene drömt om,och på så vis kan liv räddats. En del nonchalerar sådant ,och vill inte tro på det.Men mycket kan vara sammanträffanden. Kanske man blir mera rädd om varandra,i  relationer i familj släkt vänner och så vidare? Man knyter band

• hundraprocent
    SamireSimone skrev 2012-08-03 19:56:08 följande:
    ja  ibland kan man utveckla bli  synsk för vissa vänner ,familjemedlemmar eller partners efter en tid. Det vanligaste är telepati,drömmar om faror gällande en person som verkligen skett,samma tidpunkt. Man ringer varandra vid en viss tidpunkt, båda samtidigt. Man vet när den andre svarar i telefonen, Man tänker på varandra samtidigt.En del kan ringa varandra och varna för faror som den ene drömt om,och på så vis kan liv räddats. En del nonchalerar sådant ,och vill inte tro på det.Men mycket kan vara sammanträffanden. Kanske man blir mera rädd om varandra,i  relationer i familj släkt vänner och så vidare? Man knyter band
    Jag har varit med om att jag slagit telefonnumret till en vän och personen ifråga slog numret till mig exakt samtidigt. Hade jag varit troende hade jag förmodligen trott att det var telepati eller något, men nu är jag skeptiker och påstår istället att det handlar om rena sammanträffanden. Detta har hänt mig en enda gång och jag har ringt personen kanske 500 gånger genom åren. Att detta skulle hända en gång på 500 gånger anser inte jag vara ett bevis för att telepati mellan oss två skulle fungera utan helt enkelt att det är en otrolig slump.

På ditt inlägg får du det att låta som om att "ringa och varna om saker som sedan inträffar" händer i din vardag ganska ofta. Gör det det? Eller kan det vara så att det egentligen inte sker lika ofta som du själv tror? Hur många gånger är varningarna obefogade? Eller handlar det i vanlig ordning om att ni bara minns träffarna och förtränger missarna?
  • Snow white

Jag brukar ibland bli sjukt sugen på t ex hembakt pizza. När jag sedan läser i min flerårsdagbok har jag vanligtvis bakat pizza på precis den dagen förra året, och året innan, och året innan... och tittat på samma film senare på kvällen. Minnet är helt osannolikt skarpt och samtidigt oskarpt ibland. 

• hundraprocent
    Snow white skrev 2012-08-05 20:58:50 följande:
    Jag brukar ibland bli sjukt sugen på t ex hembakt pizza. När jag sedan läser i min flerårsdagbok har jag vanligtvis bakat pizza på precis den dagen förra året, och året innan, och året innan... och tittat på samma film senare på kvällen. Minnet är helt osannolikt skarpt och samtidigt oskarpt ibland. 
    Eller så äter du en jävla massa pizza? Saker kan faktiskt ha med slumpen att göra, eller så kan det ha med andra saker att göra.
  • Snow white
    hundraprocent skrev 2012-08-05 21:00:33 följande:
    Eller så äter du en jävla massa pizza? Saker kan faktiskt ha med slumpen att göra, eller så kan det ha med andra saker att göra.
    Nej, livet är cykliskt. Det sitter i kroppen, antagligen associerar jag ljusa sommarnätter med några särskilda filmer som jag sett precis den årstiden, och dimmiga oktoberkvällar med andra favoriter. Precis som olika maträtter hör ihop med olika årstider för mig. 

Egentligen är jag mest inne på shakawakws inlägg om "läskiga sammanträffanden", även om jag tror att det är mer än ett sammanträffande. Sannolikheten är ganska stor att en utlandssvensk besöker landet vid särskilda tider (påsk, högsommar, jul) och jag tror att det sitter i ts undermedvetna, eller kroppsminne eller vad sjutton man ska kalla det för.  
Svar på tråden Kan man vara synsk angående en person?