Stor blodfylld/varfylld hemorrojd
Hej!
Eftersom jag inte vågar ringa VC eller ta kontakt med min ordinarie barnmorska på MVC så vänder jag mig hit för råd och tips.
Jag har legat inne på sjukhus för lever/gallsyreproblem, dvs jag har fått hepatos under denna graviditet. Är idag i vecka 32. Under min tid som inlagd på sjukhuset blev jag förstoppad och kunde inte tömma tarmen på ungefär 2 veckor. Efter att jag börjat med medicinen Ursofalk så tömmer jag tarmen bra och är lite mjukare i avföringen.
MEN... Efter en promenad med hunden för 4 dagar så fick jag en ordentlig smärta kring rumpan. Dvs jag har fått en ytlig hemorrojd. Trodde den skulle minska men istället har den blivit större, inflammerad och jätte öm. Den är i storlek med en vindruva, det syns blod och gult var(?) igenom huden.
Eftersom det gör så ont så är det inte långt ifrån att jag funderar på att själv punktera den för att minska på smärtan. Ska givetvis inte göra detta då jag inte har rätt utrustning eller någonting sterilt, men tanken finns ändå där när det gör så himla ont!
Har AC3 Comfort samt Alcosanal suppar hemma, smörjer med salvan hela tiden och har provat använda suppar. Men eftersom det gör så otroligt ont att föra in suppen så avstår jag.
Så vad kan jag göra för att lindra eller snabba på läkningen av det hela? Har beställt hem Xyloproct samt Xylocain salva via apotekets hemsida. Ska jag härda ut eller ta mig i kragen och boka en tid på VC under vardagen?