• swjwo

Pussel - Tips

Jag håller på med ett 1000-bitars pussel och undrar vad jag ska lägga det på innan jag kommer för långt och inte kan flytta det.

Är pusselmatta det bästa redskapet eller en stor bräda? Ska göra en tavla av det sedan.. 

• Svar på tråden Pussel - Tips
  • grönkiwi

Jag brukar lägga det på en sån där pusselmatta som går att rulla ihop dom funkar jättebra. Ett tips, om du köper en kolla så det är lite stygare tyg..mitt är ganska styvt så jag kan flytta på det bara genom att lyfta i kanterna men min bror köpte en och där var det bara vanligt mjukt grönt tyg och det var jätte stort och det vart alldeles knöligt när man skulle böja sig fram och bygga så bitar lossnade.

Det går ju lägga på en stor skiva också, det beror lite på hur lång tid det kommer att ta och bygga, för det är lite svårare och lägga ens tor skiva nånstans än en rulle..under sängen går ju bra..tills man glömmer bort att det ligger där och kör under dammsugaren =P

om du har tänkt limma det till en tavla sen kan jag tipsa om att gå på typ byggmax och fråga om dom har några träskivor över. Jag brukar gå dit och få såna gratis, det är typ skivor som dom bara slänger..dom kommer packade med andra varor emellan, säkert för och skydda =)

lycka till

Svar på tråden Pussel - Tips