• Anonym (det ilar)

gravid v 40 och det ilar i livmodertappen/halsen?

började i morse känna extrema ilningar från tappen eller livmoderhalsen. Det känns jätte obehagligt. Har känt det tidigare när bebben rört sig men nu är det extremt mycket. Vad ska jag göra? är det tecken på förlossning eller? känner mig kissnödig också varje gång det ilar så där men inget kiss, har nog tömt blåsan helt och hållet. Kan det röra sig om nån infektion eller är det här helt normalt? Jag står inte ut .....

• Svar på tråden gravid v 40 och det ilar i livmodertappen/halsen?
  • Krake

Är det som knivhugg typ? Det är bebisens huvud som skruvar sig neråt. Sjukt obehagligt och kan mycket väl vara ett tecken på förlossning. Jag har haft så sedan typ v. 35 båda gångerna, men kraftigt tilltagande på slutet. Andra har det inte alls eller först under själva förlossningen. Lycka till!

(är i v. 39 med andra barnet

Moster, inte monster.
  • Anonym (det ilar)

det känns som att nåt är på g nu, ska man vänta eller ringa förlossning nu

• Krake

Du kan ju alltid ringa och höra med dem. Har du värkar?

Moster, inte monster.
  • Anonym (det ilar)

nee men magen känns lite hård från och till, har haft sammandragningar lite innan men aldrig onda. Hoppas hoppas att det är på g nu för jag orkar inte mer

• Krake

Värkar är när magen blir hård. Det måste inte göra jätteont. Om du har möjlighet kan du ju ta ett bad, det kan göra att riktiga värkar blir tydligare, medan förvärkar avtar.

Moster, inte monster.
  • mmikaela

Hade liknande som du beskriver i precis början på v.39 Men det höll i sig i ungefär 3 dagar, sen gick vattnet och det hela började dra igång.
    Hoppas det drar igång snart för dig!

• Anonym (det ilar)

det känns stelt längst ner på högersida av ryggen, inte så att det gör ont men väldigt stelt. Jag avvaktar ett tag innan jag kontaktar förlossningen

• Anonym (det ilar)

jag är kissnödig heeeela tiden

• Krake

Hur har det gått?

Moster, inte monster.
  • Anonym (det ilar)

samma känsla, inget har förändrats. Det trycker på och ilar, kissnödig hela tiden, hur länge kan man ha det så här, det är helt olidligt, går på toa hela tiden. Ryggont på samma ställe, har inte blivit värre

• chesa

Jag hade det ganska mycket den sista veckan vid båda förlossningarna. Riktigt obehagligt är det. Dagen då andra fl satte igång var magen helt lugn, inga ilningar eller kar bara ett tryck neråt.

Vad spännande för dig! Mindes att det var riktigt jobbigt att vänta och inte veta om det var på g. Men nu kan jag verkligen sakna den känslan!!

• Anonym (det ilar)

inte på g för tillfället iallafall, var inne på koll och huvet ligger riktigt långt ner och trycker på, har ont i ryggen längst ner på höger sida, trycker väl på nån nerv eller nåt. Bara att vänta och vänta, hoppas att det händer nåt på riktigt snart

• Krake

Det lär det göra! Försök att ta det lugnt och vila, snart behöver du kraft. Eller färdknäppa om du har en karl till hands

Moster, inte monster.
Svar på tråden gravid v 40 och det ilar i livmodertappen/halsen?