Slemmig tråd i avföringen? Måste det vara mask? Hjälp!
Jag har problem med förstoppning sedan 2,5 år tillbaka(eller snarare att tarmarna inte jobbar.. Det är inte avföringen som är hård utan den vill bara inte ut..)
Nu har jag vid tre tillfällen sett något i toaletten när jag gjort nummer två..
Idag hände det igen att det kom ut en ca 10 cm lång slemtråd när jag lyckades gå på toa lite efter klyxet jag tagit.
Denna gång tog jag upp (inte med händerna ;) ) denna tråd för att se om det gick att bestämma om det var en mask eller inte.
Det var som förra gången en lång genomskinlig/lite vitaktig tråd.. Den rörde sig inte och såg inte ut som något levande (å andra sidan har jag inte sett en mask från magen så jag vet inte hur de ser ut)
Men den här gick att dela sönder rätt lätt med en tops och hade en slemmig konsistens..
Så min fundering är om man kan ha så här långa slemtrådar i avföringen om det inte är mask?
Jag frågade min husläkare om detta och han la till detta om mask? I remissen till magläkaren jag ska till om 7 veckor..
Men nu undrar jag om någon varit med om något liknande?
Långa slemmiga (men ändå så fasta att de gick att ta upp från toan utan att de gick sönder) trådar i samband med toabesök?
Kan man ha det utan att det är mask??
Jag har inte varit utomlands men äter mycket sushi på rå lax / ibland tonfisk..
Supertacksam för hjälp!!