• Iluna

Hur detoxar man?

jag ska sätta igång med min träning igen efter semester och skulle gärna villa detoxa innan jag börjar, för att rensa kroppen lite. Jag säker runt lite på internet för att hotta information. Men tycker allt värkar så knepigt, man ska köpa massa piller och pulver och grejer. Skulle vilja ha en lätt, billig som man kan köra mellan 3-7 dagar.

Någon som e bra på sånt?

• Svar på tråden Hur detoxar man?
  • Jenny Hä

Det finns en dryck som heter Detox på hälsokost , den blandas med vatten.

• Adoniram

Det första du gör är att lura dig jälv och tro att detox funkar. Sedan letar du upp en valfri kvacksalvare och ger personen dina hårt tjänade pengar.

• Jenny Hä

Det är bevisat att kroppen får ur sig en massa skitämnen av en kur detox .

• Adoniram
    Jenny Hä skrev 2012-01-08 12:10:03 följande:
    Det är bevisat att kroppen får ur sig en massa skitämnen av en kur detox .
    Du får gärna presentera bevisen här. Det finns säkert många läkare som är intresserade i dessa bevis eftersom de säger att det finns inget vetenskaplig som visar att detox hjälper på annat än kvacksalvarnas bankkonto.
  • Jenny Hä

Googla på det så kommer du hitta ett svar o dessutom blir man mycket piggare av det , o det blir man inte av att bara tro på det . Värt vart enda öre då man mår bättre mycket bättre efter den veckan med spring på toa var o varannan minut :)

• Erin

"Detoxa"? Vad är det? Är det ungefär som de där gamla klassiska fastakurerna med morotsjuice från 1970-talet?

• Jenny Hä

Man rensar kroppen på onödiga gifter

• Adoniram
    Erin skrev 2012-01-08 13:02:02 följande:
    "Detoxa"? Vad är det? Är det ungefär som de där gamla klassiska fastakurerna med morotsjuice från 1970-talet?
    Detox är för dem som tror att kroppen är en slags sopcontainer som man ska spola ur ibland för att komma av med div saker kroppen inte behöver.

För folk med välfungerande lever och njurar, fås samma effekt genom att dricka vattenoch ät frugt och grönsaker  i allmän rekomenderad mängd.
Svar på tråden Hur detoxar man?