Destruktiva förhållanden, psykisk misshandel och medberoende
Är det någon mer här som liksom jag ständigt "lyckas" gå in i destruktiva förhållanden??
Den första killen som jag blev förälskad i utnyttjade mig enbart för sex, var otrogen och fick mig att komma till honom så fort han vinkade.
Den andre var ett kk-förhållande med en med kriminell bakgrund där jag blev förälskad och lät honom styra och göra vad han ville med mig, allt för att han skulle tycka om mig och älska mig. Det resulterade i att jag höll på att ta livet av mig.
Den tredje hade jag bara sex med i ren förtvivlan och förvirring, också en med väldigt traumatisk uppväxt och fortfarande trasig själ. Han ville trots allt ha mig men jag var inte kär i honom.
Den fjärde ett engångsligg med en gift man som fortfarande vill träffa mig och ha sex.
Den nu femte och mitt första "riktiga" förhållande där kärlek är inblandad från båda parter men där jag mår extremt psykiskt dåligt då vi båda är väldigt trasiga.
Jag älskar honom mer än allt annat och vill tillbringa resten av mitt liv tillsammans med honom även om han säger att han hatar mig och aldrig mer vill se mig.
Ändå kan jag inte släppa taget om honom trots att jag mår så dåligt utav detta.
När jag läser om psykisk misshandel så stämmer i stort sett allting in vilket gör mig så förvirrad och rädd. Kan fortfarande inte tro att det kan handla om det. Vi som har det så bra i vissa stunder!!!!!!
Likaså när jag läser om medberoende så stämmer massor in på mig och det skrämmer mig så.
Någon mer som upplevt/upplever samma sak??
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-07 18:30
Skäms för att jag ens tänkt tanken att ragga upp en ny bara för att distrahera alla känslor och tankar som får mig att snart inte längre stå ut!!
Jag älskar ju trots allt den man som jag nyligen gjorde slut med (vilket jag ångrar mer än någonsin!!) och vill inte vara med någon annan än honom!!!!!
Vill ju bara känna mig älskad och omtyckt!! Att någon behöver mig och vill vara med mig!!!! :'(
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-07 18:37
Han har problem med alkoholen och har vid ett flertal gånger (på fyllan) gett mig örfilar, tvingat mig att slå honom, se på när han bränner sig själv med cigaretter, tagit strypgrepp på mig och knuffat in mig hårt i väggen och sagt att han skulle vilja döda mig. Han har bitit mig så att jag får blåmärken och skrikit av smärta.
Sagt att om jag skulle bli med barn så skulle han sparka mig i magen så att jag fick missfall.
Allt detta dock på fyllan och jag vet att han inte menar det egentligen men ändå..
Det skrämmer mig.
Jag blev gravid för ett tag sedan och gjorde nyligen abort och då var han jättesnäll och sa att han skulle stötta mig i vad jag än beslöt mig för att göra. Behålla barnet eller inte.
Men han skiftar så otroligt snabbt i humöret och jag blir rädd varje gång det sker.
Hans blick blir helt kolsvart av hat och hans röst blir helt annorlunda.