• scrapparlotta

Siverbestick från 70-talet, värt nåt??

Jag har en massa silverbestick från 70-talet. Är det värt nåt idag? Om man går till såna som köper upp silver och guld, får man nåt för sånt gammalt siver nu idag? Eller är det nåt folk vill ha om man lägger ut det på blocket typ?

• Svar på tråden Siverbestick från 70-talet, värt nåt??
  • Lacey

Det beror på vad det är för silver. Om det är en efterfrågad bestickserie etc. Ta dem till ett auktionshus eller antikhandlare för värdering .

• scrapparlotta

Vet tyvärr inte om det är nåt efterfrågat.....ser inte vad det står för märke dirrekt. Men om det inte är nåt efterfrågat märke kanske man likaväl kan sälja det till såna som köper upp silvergrejer?

• Lacey

Om du själv är osäker hade jag fått det värderat, en del silver kan du få mycket för på auktioner.
    Vad har det för stämplar och vad är det för uppsättning? Matbestick, annat hur många etc?

• scrapparlotta

Har nu letat upp ett förstoringsglas och starkare ljus och såg att det stod GAB SWEDEN E.R.N.S eller E.P.N.S och har sökt lite på nätet och förstår att det är nysilver. Inte värt ett skit då eller??

• Jan H
    scrapparlotta skrev 2012-01-07 23:57:33 följande:
    Har nu letat upp ett förstoringsglas och starkare ljus och såg att det stod GAB SWEDEN E.R.N.S eller E.P.N.S och har sökt lite på nätet och förstår att det är nysilver. Inte värt ett skit då eller??
    Här kan du försöka identifiera dina bestick. Sedan kan du kanske anonsera och se om någon behöver komplettera....

http://www.algonet.se/~diamant-/nsbestick.html
  • scrapparlotta

Tack Jan H....jag hittade dom där...Rokoko var det visst. Har utgått...Kan ju slänga ut dom på Tradera eller nåt, jag har ju ett dussin av alla utom teskedar.

• Kimona

Det är väldigt inne med silver nu i.o.m att folk har fastnat för shabby chic

• scrapparlotta
    Kimona skrev 2012-01-08 00:23:11 följande:
    Det är väldigt inne med silver nu i.o.m att folk har fastnat för shabby chic

Fast tyvärr är det ju inte äkta silver jag hade, det är ju nysilver. Inte lika efterfrågat antar jag. Men jag ska försöka sälja dom....finns kanske dom som vill ha silver men inte har råd med äkta silverbestick. Då kan dom ju köpa nysilver och köpa dom billigare. För jag lär aldrig använda dom...
Svar på tråden Siverbestick från 70-talet, värt nåt??