• Anonym (piss off)

Säg upp uppdraget som familjehem...

...till mitt barn. Ni har 3 egna vuxna barn. Någon som kommer på helger.
    Släpp taget om mitt barn så går allt mkt fortare.  Ni söker redan fler barn...Hur många ska ni ha? Blev inte köket klart? Eller på jakt efter en nyare bil?

• Svar på tråden Säg upp uppdraget som familjehem...
  • Anonym (soc.)

Så du tror att familjhemmet bestämmer om ifall uppdraget ska kvarstå. Om uppdraget kvarstår så är det för att socialtjänsten anser att barnet behöver detta, för att du som förälder på något vis inte räcker till.

Sen kan jag iof. hålla med om att det finns vissa familjhem som verkar ta på sig uppdraget främst av ekonomiska skäl tyvärr.

• Anonym (piss off)
    Anonym (soc.) skrev 2012-01-07 20:04:43 följande:
    Så du tror att familjhemmet bestämmer om ifall uppdraget ska kvarstå. Om uppdraget kvarstår så är det för att socialtjänsten anser att barnet behöver detta, för att du som förälder på något vis inte räcker till.

Sen kan jag iof. hålla med om att det finns vissa familjhem som verkar ta på sig uppdraget främst av ekonomiska skäl tyvärr.
    Inte kan soc tvinga denna familj ha mitt barn...dom kan ju kasta in handduken.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-07 20:06:27 följande:
    Inte kan soc tvinga denna familj ha mitt barn...dom kan ju kasta in handduken.
    Men om så vore fallet så lär ju barnet i fråga få ett nytt familjehem istället om soc anser att familjehem är nödvändigt. Sedan "tjänar" man inte speciellt mycket på att ha familjehemsbarn....det man får är det som ska täcka omkostnader för barnets leverne.
  • Anonym (piss off)
    Anonym (Jag) skrev 2012-01-07 20:08:42 följande:
    Men om så vore fallet så lär ju barnet i fråga få ett nytt familjehem istället om soc anser att familjehem är nödvändigt. Sedan "tjänar" man inte speciellt mycket på att ha familjehemsbarn....det man får är det som ska täcka omkostnader för barnets leverne.
    Barnet är så gott som hemma. Planeringen är långt gånget och det ser ljust ut. Problemet är familjehemmet. Sorry att jag e lite arg.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-07 20:11:10 följande:
    Barnet är så gott som hemma. Planeringen är långt gånget och det ser ljust ut. Problemet är familjehemmet. Sorry att jag e lite arg.
    Okej, ingen fara för mig att du är arg. Jag förstår från båda hållen. Dels kan jag förstå dig som såklart vill ha hem ditt barn men jag kan också förstå familjehemmet som kanske har fäst sig mycket vid barnet. Hur länge har ditt barn bott i familjehem? (om jag får fråga) Jag har själv bott i familjehem sedan 9 mån ålder
  • Anonym (felriktat)

Varför i hela friden riktar du inlägget till familjehemmet istället för att lägga ut en fråga till medlemmarna på FL??

• Anonym (piss off)
    Anonym (Jag) skrev 2012-01-07 20:13:34 följande:
    Okej, ingen fara för mig att du är arg. Jag förstår från båda hållen. Dels kan jag förstå dig som såklart vill ha hem ditt barn men jag kan också förstå familjehemmet som kanske har fäst sig mycket vid barnet. Hur länge har ditt barn bott i familjehem? (om jag får fråga) Jag har själv bott i familjehem sedan 9 mån ålder
    Även jag hade anknytning till barnet då innan. Ingen tänker på det. H*n har bott borta i 2.5 är.
  • TwistedSister

Men jag antar väl att de tänkt på att du har anknytning till barnet, men att det fanns sådana brister att placering ändå var nödvändig trots anknytning? Varför ska de säga upp uppdraget så barnet får flytta till ett annat boende mitt upp i allt, det är väl bättre barnet bor kvar där det är vant vid att bo tills det blir dags att flytta hem till dig igen på heltid?

• Anonym
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-07 20:11:10 följande:
    Har placeringen upphört?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (piss off) skrev 2012-01-07 20:20:34 följande:
    Även jag hade anknytning till barnet då innan. Ingen tänker på det. H*n har bott borta i 2.5 är.
    Jo men för att bli ett bra familjehem så måste man nog också knyta an till barnet och det är klart att det blir svårt även för dom. Precis som det var svårt  för dig att lämna ifrån dig ditt barn.
Svar på tråden Säg upp uppdraget som familjehem...