• Anonym (frågvis)

badkläder för 2 åring

En dum fråga, men har ni vanliga badkläder till era barn när ni gå till simhallen när dom är lite äldre?, har en 2 åring som har fortfarande blöja, och har en badbyxa som är som en blöja, men h*n är för stor för den, och jag hittar ingen i större storlek.
    Vad har ni på era barn? är dom blöjfria eller inte? 

• Svar på tråden badkläder för 2 åring
  • Oneesan

Hade vanliga badbyxor på min tvååring. Det syntes på henne när hon var nödig så jag kunde plocka upp henne ur vattnet och gå till toaletten.

Arigato
  • 3 barns mamma

Använder engångsbadblöjorna som finns att köpa på typ Ica märket är huggies. Kanon bra tycker jag :)

• Anonym (frågvis)
    3 barns mamma skrev 2012-01-07 20:38:01 följande:
    Använder engångsbadblöjorna som finns att köpa på typ Ica märket är huggies. Kanon bra tycker jag :)
    Men finns det för "större" barn ?, min väger nästan 15 kg.
  • Anonym

Jag har köpt täta badbyxor på nätet. Storleken räckte iaf till min snart 3-årige son (jag är inte säker på stavningen, men tror det är www.imsevimse.se ) Köpte på rea för ca 130 kr inkl frakt. Vi badar nästan varje vecka, så det lönar sig väl jämfört med engångs badblöjor.

• 3 barns mamma

"frågvis" det vet jag inte faktiskt.. Men en kompis dotter var ca 3 år när hon hade på sig då tog dom en av våra så borde funka faktiskt..

• sahara sahara

Min tvååring har imse vimses badbyxor, och det har hon haft sen vi började bada med henne när hon var någon månad. De andra på baby-/mimisimmet har haft lite olika, men numera har alla imse vimses.

Do something scary - the payoff is awesome!
Svar på tråden badkläder för 2 åring