södertälje
någon som kan berätta hur det är att bo i södertälje?
området västergård,barnvänligt?barnomsorgen i området,är det bra?bvc,sjukvården,"vågar"man röra sig där när det är mörkt?
vill veta allt
någon som kan berätta hur det är att bo i södertälje?
området västergård,barnvänligt?barnomsorgen i området,är det bra?bvc,sjukvården,"vågar"man röra sig där när det är mörkt?
vill veta allt
Bor i Saltskog väldigft nära Västergård...
Det är ett barnvänligt område tycker jag!
finns det aktiviteter för barn nära?typ badstrand.lekplatser o dyl.?
på gångavstånd.åsså en fråga till var ligger bvc?
puffar
Har en mamma som bott i Södertälje i många år, först i Geneta och sedan Fornhöjden. Nu har hon fått en hyreslägenhet i ett lugnt och trevligt radhusområde i Lina hage.
mamma o pappa flytta från s-tälje till mariefred när min bror va 5 år (han e 32 nu) just för att dom inte tyckte de va barnvänligt o de har väl inte blivit bättre...jag e glad att jag e uppvuxen i m-fred o inte i s-tälje...
Västergård är helt okej Lekplatser finns väl i stort sett i alla större bostadsoimråden. Det ligger nära Torekällberget vilket är helmysigt på sommaren. Går att gå till BVC (tror man tillhör Luna BVC om man bor i västergård). Men vill man inte så finns det bra bussförbindelser.
Tips:
www.sodertalje.se
www.sodertalje.se/torekallberget/
Det är nog varken mer eller midre barnvänligt än andra städer... Är född och uppvuxen i stan (ett stenkast från västergård), har bott i tre andra städer som vuxen men valde att ta mitt barn och min man med mig och flytta tillbaka till södertälje...
Jag har ju förstått det att det aldrig kommer att bli lika"lugnt"som här uppe,och desto större stad desto mer brott osv.det är tråkigt att folk alltid ska ta fram det tråkiga o dåliga liksom.jag menar om det nu är dåligt så varför är det så många barnfamiljer o människor som bor där liksom men tar gärna emot fler svar,bra som dåliga.
som sakt jag vet ju knappt nånting om s-tälje
Twoboys - kan hålla med om att större städer=mer brott etc. Men låt inte det avskräcka dig. Tycker att södertälje har fått ett lite oförtjänt dåligt rykte på sista tiden. Bodde i Huddik i ett år med det kröp lite i mig pga att det var lite för litet i min smak...
Torekällberget ,det lät kul!här uppe saknar mann allt!
sommaren,djurparkerna!!finns inget sånt här i tråkiga norrbotten.
puffar igen
Västergård är ett fin och trevligt ställe, skulle nog säga det trevligaste i hela Södertälje, själv bor jag i Hovsjö och det är INTE trevligt kan jag säga....
puffar
puffar igen
Södertälje är en jättefin stad,speciellt på sommaren...jag bodde i västergård o ja trivdes så himla bra,nära till allt. 20-25 min promenad till centrum o pendeln som tar en till sthlm på ca 45 min... Ica och Konsum ligger precis runt knuten,dagis o skola likaså. Visst vågar man röra sig även när d e mörkt,men visst,vissa områden e väl mer "säkra" än andra,som i alla andra städer... Västergård e kanon! O ja längtar för snart flyttar jag tillbaka...
KAn säga att min systerdotter ÄLSKAR lekparkerna i Västegård...hon tjatar varenda gång i telefon om att vi ska dit och som någon sa så finns Torekällberget och ju även Ton Titts,dessutom gårt det att gå (kanske lite långt med barn),cykla eller åka bil till bad!