• batteriet

Finns det någon hårfärg som inte är farlig?

Jag såg ett skrämmande program på TV om hårfärg och att de innhåller cancerframkallande ämnen. Reportern testade att färga håret och mätte sina värden innan och efter och de farliga ämnena hade ökat rejält (urinprov). Jag vet att man kan ifrågasätta detta och att väldigt mycket är cancerframkallande. Just denna mätning fann jag dock väldigt torvärdig och vill helst inte färga håret längre. 

Men det är ju inte kul att vara gråhårig. Jag har ljusbrunthår och undrar om någon känner till någon hårfärg som inte är farlig. Toning funkar inte, det gråa syns.

• Svar på tråden Finns det någon hårfärg som inte är farlig?
  • batteriet

Fast det är så rött. Inte riktigt min stil

• Karriis

Henna finns som brunt och svart också :) fast då är det inte ren henna, men innehåller INGET skit :)

• Kimona

vilka testades då?
    Garnier har ju en massa hårfärger med naturliga ämnen och så finns ju den där dyra man bara har i 10 minuter utan ammoniak

• Velour
    Karriis skrev 2012-01-07 23:58:10 följande:
    Henna finns som brunt och svart också :) fast då är det inte ren henna, men innehåller INGET skit :)
    Jag testade svart henna en gång. För det första var det vidrigt svårt att tvätta ur resterna ur håret och för det andra färgade den knappt det gråa. Såg med kopparfärgat ut på de strån som är gråa...

Har du annat tips? 
  • Velour

Såg MEST kopparfärgat ut *

• Karriis

Velour; prova blanda med indigo nästa gång, satt det i tillräckligt länge? :)

När man tvättat ur det brukar jag först skölja håret sen ta i balsam och massera, då släpper ALLT! :)

Man kan även blanda kaffe, vinäger och kryddor för att få hemman mörkare, och ju mörkare man vill ha färgen, desto svalare ska den vara när den appliceras!

• QueenK

Finns färger utan gifter. Båda att köpa och använda hemma och hos frisörer som är inriktade på det. Sök på google.

Knowledge comes from others, wisdom from within
  • Erin
    batteriet skrev 2012-01-07 21:14:56 följande:
    Fast det är så rött. Inte riktigt min stil
    Dessutom blir ju henna "morotsorange" på grått hår om jag inte minns fel.
Svar på tråden Finns det någon hårfärg som inte är farlig?