• Anonym

43 kg, 164 cm, 12% fett, 16 i Bmi. Varför blir jag aldrig smal? :'(

Jag sitter och gråter.
    Har kämpat mig ner till denna vikt.
    Min vän som varit mulligare har gått ner en del men har högre bmi än mig och alltid när vi är ute tjatar folk om att hon måste äta och hon tjatar själv om att åh jag borde äta.

Men ingen säger någonsin till mig att jag borde äta. Varför blir inte jag smal?

Ska jag behöva dö av svält innan någon reagerar?

Mensen försvinner snart, kroppsfettsprocenten är på svältgräns. Jag vill att det ska SYNAS att jag är smal. JAG VILL att någon ska bry sig?

Men det är säkert bara inbillning. Jag är väl fet och har fel för mig.
    Man dör knappast av 16 i bmi. 

Nu ska jag ner till en vikt med en 3a först. Då kanske någon reagerar.

Jag är sjuk i huvudet, jag vet. 

Men snälla, jag behöver hjälp. :'(

• Svar på tråden 43 kg, 164 cm, 12% fett, 16 i Bmi. Varför blir jag aldrig smal? :'(
  • Anonym (polly)

du vill provocera med din vikt för att folk ska reagera, alltså vet du att du behöver hjälp?

• Anonym (Sara)

dina mått låter välldigt smalt och kan inte vara annat heller!
    släng in en bild vettja!

• Anonym (Räven)

Håller med föregående talare. Lägg upp en bild på dig så lovar vi att vara ärliga.

• minst

Snälla sök hjälp1 Det du gör är att du plågar din kropp. Det finns hjälp att få! Kram!

• Anonym
    http://www.scfa.se/

Denna länken kan kanske hjälpa dig! Denna klinik har hjälpt mig ut ur min sjukdom och jag är bombsäker på att dem kan hjälpa även dig!

Till er som säger att hon bara vill provocera: varför sparka på någon som redan ligger ner??
  • Anonym (älskadigsjälv)

Snälla, skada inte din kropp för att synas, du kommer ångra dig. Lär dig att älska och acceptera dig själv precis som du är och strunta i andra och deras reaktioner, lever man på andras kommentarer och reaktioner kommer man aldrig någonsin bli nöjd med sig själv. Det handlar om vad du tycker och tänker om dig själv, det är det som är viktigt.

• Anonym

Du är troligtvis inte smal eftersom du är mager. Du måste väga mer för att kunna vara smal och se smal ut, i alla fall 18,5 i BMI.

• Anonym (mamma)

jag hade samma problem med min dotter. vi fick JÄTTEEBRA hjälp, båda hon och jag! det är viktigt att du också får råd och stöd i hur di ska hantera situationen ts!

det finns en i Uppsala som är oerhört bra.  vart bor du?

• Anonym

Du blir inte smal för att du har en ätstörning. Sök hjälp snarast.

• Anonym (hårt men sant)

Folk slutar kommentera ens kropp när man ser ut som ett skelett, det är därför. Ingen vågar säga nåt alls om dig längre för de tycker förmodligen att du ser läskig ut och beter dig sjukt.

Det är sanningen och min bästa vän har haft anorexia/bulimi i många år så jag vet precis hur det var då när hon såg som jävligast ut.

Idag är hon 40, träningsberoende och kan inte få barn eftersom hon förstörde sina hormoner med sin svält, om du inte vill komma dit så är det dags att söka hjälp nu.

• Anonym (Förhelvete!)

Ja nog fasiken behöver du hjälp! Kontakta en läkare redan idag som får remittera dig till en klinik för ätstörningar!

• Happymom

Jag tänkte precis som "Hårt men sant". Jag skulle ju själv aldrig våga säga till en person som ser ut som ett skelett att hon borde äta. Skulle vara rädd för att såra ifall det inte var en medveten viktnedgång. Dessutom skulle jag vara rädd att det "bekräftade" anorektikern i sin viktnedgång. Skulle också känna att det redan vore för sent.

Någon som bara är på väg ner o hotar att bli för smal skulle jag kunna kommentera som en varning o hoppas att denne lyssnade. Det kan också ses som en dålig form av komplimang.

• Anonym

Jag har inte varit fullt lika mager som du men nästan. Träningsnarkoman som räknade kalorier och var utan mens. Det var först när jag erkände och började tala öppet om att jag var för smal som andra vågade säga något. Då var det liksom ok för dem att säga något. En klasskompis sa till exempel "Jag har märkt att du blivit väldigt väldigt mager". Jag såg det inte själv innan men de hade ju sett det länge. Sök hjälp! Du verkar ändå medveten om att det du gör inte är bra och det är ett steg i rätt riktning.

• TomMon

Håller med de som tidigare skrivit att kommentarer uteblir eftersom människor ser att du är sjuk. Jag vet hur det känns, ta emot hjälp NU! I mitt fall gick det inte lika långt, mina kompisar såg och tvingade mig att skärpa mig under gymnasietiden (alltså att äta iaf något under en dag). Men tankarna försvinner aldrig. Det är först nu, vid 32 års ålder, som jag själv märker att jag släppt lite på tankarna om min vikt.

Ta emot hjälp, den finns där!! Prata om ditt problem med familj och vänner, gå inte undan! Låt det inte bli något som du bara har för dig själv och grubblar över, då fixar du det inte!

Kom igen, du kan!!

• Anonym (ts)

Tack för ert stöd. Jag behöver nog faktiskt gå och prata med någon. Uppskattar att ni inte hoppade på mig och gnällde utan faktiskt försökte hjälpa mig. <3

• Anonym

Jag är lika lång som dig och väger 50, och när jag såg rubriken var det första "sök hjälp, du har en ätstörning". Jag förstår inte att du inte får kommentarer, jag har hela mitt liv när jag vägt mindre, kanske 45 kg (men varit sund, ätit bra osv) fått höra vad smal jag är, om jag är sjuk osv. Det har vart jobbigt eftersom jag velat gå upp. Förstår inte varför folk ska kommentera, men du vill alltså det? Tror ja inte förstod din trådstart, bra du ska söka hjälp iallafall! Lycka till!

Svar på tråden 43 kg, 164 cm, 12% fett, 16 i Bmi. Varför blir jag aldrig smal? :'(