• augusti05

4-månaders som nyser ofta

Vill bara kolla med andra mammor, nyser era barn varje dag?
    Oscar nyser några ggr varje dag. Han är 4 månader, när han var nyfödd och nös fick jag till svar att det berodde på trånga näsgångar och det hade inget med någon förkylning att göra. Men hur länge nyser de pga trånga näsgångar då kan man undra...
    Det har inget med allergi att göra...? (peppar peppar) Vi har ju hundar...

• Svar på tråden 4-månaders som nyser ofta
  • Fille Fjonkan

Min dotter är snart 9 månader och hon nyser oftast också några ggr/dag. Vi har visserligen en massa katter (som jag är allergisk mot ), men jag tror inte det beror på det. Var det allergi tror jag man skulle se fler symtom, som snuva, kliande näsa och ögon, trötthet etc.

Tösen har ganska ofta små "kusar" i näsan även när hon inte verkar direkt förkyld. Jag tror de ibland kan kittlas så att hon nyser.

• Skrinda

Vår dotter på 3 månader nyser också varje dag, men hon har iofs varit täppt i näsan sedan 2 veckors ålder så det beror väl kanske på det...

• uno2

Majken är 5 mån drygt och nyser också flera ggr varje dag. Det gör jag med så jag ser det mer som ärfligt än att hon skulle vara överkänslig mot något. Men vår BVC tant har sagt att det är viktigt för dem att vara rena i näsan när de äter och därför så nyser bebisar ofta ganska mkt.

Märks inte allergi på att ögonen blir irriterade också?

• Nane

Jag har pratat med BVC om detta och hon sa att de kan få lite mjölk i näsan då de har ätit och därför nyser de.
    Det stämmer bra in på vår dotter för hon nyser oftast en stund efter hon har ätit. Eller så som "fillewegler" säger, så nyser hon när hon har snorbusar i näsan.

• Michaelas mamma

Michaela är snart 6 månader och också nyser ganska mycket...

• Isestrand

Hej!!
    Min dotter nyser varje dag har gjort sen hon föddes (4 mån)

• Tant Green

Maja är också 4 månader och nyser några gånger om dagen sedan hon föddes. Det fortsätter ett tag till enligt bvc.

• Yiskah

Hej jag är 31 år och jag nyser varje morgon när jag kommer ut i köket. Har nyst varje dag sen jag var liten tror jag

• elrovi

Hej!
    En bekant till mig sa en gång:
    "Friska barn hickar och nyser, sjuka barn hostar och fryser". Jag tog fasta på den första delen för Elias hickar och nyser några gånger per dag : )

Svar på tråden 4-månaders som nyser ofta