• Anonym (magen)

Bebis med svullen mage? (bild?)

Eller ser den normal ut? Han är 10 mån, har ätit 200ml välling en stund innan. Får väldigt stor och spänd mage efter måltider, den är egentligen bara "rak" och smal precis när han vaknar på morgonen.

Jag har inget att jämföra med alls, så därför frågar jag er, ser den onormalt svullen/stor ut, eller kan dom se ut såhär? 

Ursäkta dålig bild, hoppas ni ser vad jag menar iaf..

• Svar på tråden Bebis med svullen mage? (bild?)
  • Coyote

Sådär ser min ettåring ut när han har ätit, han ser bara "mätt" ut.

• Anonym (magen)

Ok vad bra, tack för svar

• Tramses

Det där hade kunnat vara min son . Han mår jättebra och jag älskar hans "lilla" kalaskula!

• Anonym (magen)

Tack snälla ni för era svar! Skönt att höra!

• Lillafinajag

Hihi som min 14 månaders, när han vaknar på morgonen är magen så liten så skinnet nästan hänger. 10 min senare när han tryckt i sig en mindre frukostbuffe kommer kalas kulan fram :)

• Smulan1979

Tycker den ser normal ut, men skulle han äta dåligt, verka ha ont i magen, vara allmänt kinkig så kan det ju vara tecken på allergi. Men som sagt, om han verkar må bra annars så ser det helt normalt ut tycker jag :)

• Anonym

Nu har du fått massor med svar att det är normalt. Dock har jag aldrig sett en bebis med så svullen mage, och jag jobbar på spädbarnsavdelning på dagis (usa).

• Anonym (magen)
    Smulan1979 skrev 2012-01-09 13:27:52 följande:
    Tycker den ser normal ut, men skulle han äta dåligt, verka ha ont i magen, vara allmänt kinkig så kan det ju vara tecken på allergi. Men som sagt, om han verkar må bra annars så ser det helt normalt ut tycker jag :)
    Anonym skrev 2012-01-09 13:29:38 följande:
    Nu har du fått massor med svar att det är normalt. Dock har jag aldrig sett en bebis med så svullen mage, och jag jobbar på spädbarnsavdelning på dagis (usa).
    Ja lite därför jag frågar, han äter visserligen allt (och mycket) men har hård/löd avföring om vartannat, periodvis slemmigt i blöjan. Är dock pigg och glad så det kanske är normalt. Ska till BVC i veckan och höra med dom men jag tycker det är bra att kolla här med er också! Har fått knasråd från BVC tidigare så man vet ju aldrig..
  • Anonym (magen)

En liten uppdatering: Sonen mådde jättedåligt några dagar, fick sedan väldigt ont i magen, ringde 1177 som tyckte vi skulle åka in akut. En klyx och 3 fulla blöjor senare är magen plattare och mjukare än på länge. Han måste haft ont stackarn! Lite pinsamt att komma in till akuten med förstoppning, men vi hade ingen aning..

Nu mår han bra i alla fall  

Svar på tråden Bebis med svullen mage? (bild?)