• Anonym

ICA lämnat ut mitt paket till någon annan, vad göra?

Hej,

Innan jul beställde jag lite kläder från nätet. Paketet kom i mellandagarna då jag var bortrest. Jag kom hem igår. Gick för att hämta ut paketet på ICA och då visar det sig att de lämnat ut mitt paket till någon annan.  Jag frågade varför de inte kollat ID om det står att ID krävs. Jag fick ingen hjälp, blev bara bortschasad därifrån.

Vad gör jag? HJÄLP! Det var grejer för över 2000 kr i paketet.

• Svar på tråden ICA lämnat ut mitt paket till någon annan, vad göra?
  • fyrvaktaren

Du gör en reklamation på posten.se och får då ett reklamationsnummer som du kan uppge till företaget du beställde kläderna ifrån. Det blir då ditt "bevis" på att du inte har hämtat ut kläderna.

• 071001

Men vilket sätt! Hoppas det löser sig utifrån det tipset du fick ovan.

• Nattis90

Måste ju gå att anmäla på något sätt ! Hoppas det löser sig på något sätt !

• Jenny Hä

Var det betalt o klart ? Ica har ju gjort fel

• Anonym
    Jenny Hä skrev 2012-01-08 20:14:43 följande:
    Var det betalt o klart ? Ica har ju gjort fel
    Ja det var betalat och klart. Fick sms avi med ett nr.
  • Tutilure

Då är det ICA som har begått ett fel och de borde rimligen vara ersättningsskyldiga.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Anonym

Det var schenker som lämnat paketet. Ska jag då kontakta schenker?

• Tutilure

Det är ju därför de ska registrera ID vid uthämtning , för att kunna gå tillbaka och se vem som har hämtat ut paketet.

Målar man fan på väggen kan det inte bli annat än succé!
  • Gunge

Tycker också du ska ta kontakt med butikschefen på ICA butiken och tala om vad som hänt. Säkert inte första gången personen lämnat ut paket utan att kolla legg. Hade jag vart chef där hade jag velat veta om de och han/hon kanske e lite hjälpsammare.

• apsolut

Du ska kontakta chefen på Ica och berätta vad som har hänt och kräva ågärd. Personalen har gjort fel. Det är upp till de att lösa det (tycker jag i alla fall)

Svar på tråden ICA lämnat ut mitt paket till någon annan, vad göra?