Gravid och väldigt förstoppad
Jag har alltid haft lite problem med magen, är för det mesta mer eller mindre förstoppad. Men nu när jag är gravid (vecka 20) så är det verkligen helt stopp på mina tarmar! Jag gjorde nummer 2 på julafton (jättehård i magen) och sen torsdagen efter julafton (som var på en lördag) så försökte jag med microlax eftersom jag inte tömt magen sedan julafton. Men det kom ingenting. Testade igen på fredagen med microlax, men inget nu heller. Tredje försöket blev på måndagen (alltså över en vecka efter julafton) och då kunde jag göra nummer 2, skönt! Men nu har jag inte gjort det sen i måndags!! Och det känns inte som att det är påväg heller! Om jag försöker trycka så gör det jätteont i magen, och är rädd att trycka för mycket för bebisen.. Vill helst inte leva med att använda microlax, inte så bra antar jag..
Jag tycker att jag äter bra, jag dricker mycket vatten.. Usch vet inte vad jag ska göra :( Ska träffa bm på torsdag och tänkte fråga om tex movicol då, men långt kvar tills dess.. Någon annan som har/hade det så under graviditet? Eller några tips?