Anonym (singel) skrev 2012-01-08 21:21:19 följande:
Ja jag håller med dig, jag har nog varit lite för blyg o sen lite för på när jag väl tänkt att jag behövt ta initiativet. Haha ja enligt den boken jag fick ska man absolut inte prata om giftemål o barn så det brukar jag inte göra :)
Har ju också en dejtingsida o vill ha tips på vad jag ska skriva för att få killars uppmärksamhet. Jag har inte lagt up nån bild ännu men den kanske är ännu viktigare?
Bild är det viktigaste, ta en riktigt bra bild på dig. Ingen semesterbild eller nån partybild bara. Ta gärna en bild med webcamera om du har nån.
Skriv enkelt och kortfattat och gärna något som får killarna att stanna till och som får deras uppmärksamhet.
När jag var ute på nätet och härjade så skrev jag ungefär så här "killar under 35 år göre sig icke besvär" - då var jag 25 år gammal och hade min åsikt klar. jag skulle bara ha en äldre kille.
Åtskilliga karlar och killar stannade till vid dom orden och min bild och funderade vem jag var.
att skriva något om yrke och intressen och sånt kan man avhandla i mail - det viktigaste är att folk faktiskt skriver till dig och då får du klura på något som kan väcka uppmärksamhet och intresse.
Du kan faktiskt gå runt på sajten där du är och kolla vad andra tjejer har skrivit om sig själva. Kanske hittar du nån formulering du också kan använda dig av.
och så är det viktigt att du är aktiv! En som loggar in en gång i veckan och knappt svarar på sina mail är ointressant.
var inloggad ofta, lägg ut bilder, skriv i folks gästböcker, skriv mail till dom du finner intressanta, logga in i chatten om det finns någon - visa dig helt enkelt.