• Anonym (singel)

Tips på hur man får killar!!

Jag har varit singel läänge nu o har märkt att det i perioder varit väldigt lätt att få killar intresserade medan i andra perioder har det varit omöjligt. Tex när jag varit som mest självsäker har jag blivit dumpad snabbt. Jag ser bra ut så det är inte det som skrämmer bort killarna.

Jag fick en bok av min syster som hette "reglerna för giftaslystna flickor" som i princip handlar om att spela svårfångad o aldrig ta inititativ. Jag följde den en gång o det gick åt helvete :) Däremot har jag märkt att det faktiskt funkat att vara lite svårfångad o inte för på men jag vill ha tips på hur jag kan få killar intresserade!

Jag vill inte höra "var bara dig själv", det vet jag redan o det funkar inte. Jag vill ha tips!!    

• Svar på tråden Tips på hur man får killar!!
  • Nyfiken gul

om det inte funkar att vara dig själv så kanske det handlar om KILLARNA du träffar. Du kanske helt enkelt raggar på fel sorts killar?

självklart ska du vara dig själv.

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (singel)

Hehe jo det är det kanske också o självklart har det funkat i mina tidigare relationer men jag menar just typ första dejterna. Jag är i vanliga fall rätt blyg o uppfattas nog som kanska "trist o grå" samtidigt kan jag vara väldigt pratsam o frammåt om jag känner mig bekväm men det är då killarna har verkat bli rädda o osäkra o dragit sig tillbaka. jag tycker jag har dejtat alla olika sorters killar o vissa har ju jag också dumpat om de varit för knepiga men de jag blivit intresserade av har ofta backat. Hur har ni gjort för att få killar intresserade av er? Nu menar jag ju inte genom att ljuga eller så bara hur man ska göra med initiativ osv

• Nyfiken gul

om du är pratsam och framåt så kanske det mer handlar om HUR du är det.  Killar kan backa om man blir för "på" .

Prata, skratta och var glad - håller alltid, men ta det på en neutral nivå. Man ska inte börja dra en massa märkliga skämt, hinta om att man gillar bröllop och bebisar eller ha halva framtiden planerad och klar...

Fortsätt vara den du är givetvis - men ha kanske en mer ödmjuk inställning.

och något som jag alltid varit noga med är att en dejt är en dejt och inget annat. Man kan inte kräva något - inte ens en dejt nr 2.  Det blir vad det blir om det är tänkt att bli något helt enkelt.

är man uppfattad som en grå mus så är det kanske lätt att man halkar in i en massa "jag också" - prat istälelt för att verkligen säga vad man tycker och tänker. Försök att ha nån åsikt klar i något ämne och säg sen vad du tycker.  Gillar du inte bilar och sport på tv så säg det också och inte försök smila med och föreslå att ni ska se hockeyn i tv på kvällen...  är det urtrist så ÄR det ju det också. 

Killar vill ha tjejer med raka och ärliga åsikter - inte en färdig lösning på livets mysterium... om du förstår min tanke...

• Anonym (singel)

Ja jag håller med dig, jag har nog varit lite för blyg o sen lite för på när jag väl tänkt att jag behövt ta initiativet. Haha ja enligt den boken jag fick ska man absolut inte prata om giftemål o barn så det brukar jag inte göra :)

Har ju också en dejtingsida o vill ha tips på vad jag ska skriva för att få killars uppmärksamhet. Jag har inte lagt up nån bild ännu men den kanske är ännu viktigare?  

• Nyfiken gul
    Anonym (singel) skrev 2012-01-08 21:21:19 följande:
    Ja jag håller med dig, jag har nog varit lite för blyg o sen lite för på när jag väl tänkt att jag behövt ta initiativet. Haha ja enligt den boken jag fick ska man absolut inte prata om giftemål o barn så det brukar jag inte göra :)

Har ju också en dejtingsida o vill ha tips på vad jag ska skriva för att få killars uppmärksamhet. Jag har inte lagt up nån bild ännu men den kanske är ännu viktigare?  

Bild är det viktigaste, ta en riktigt bra bild på dig. Ingen semesterbild eller nån partybild bara. Ta gärna en bild med webcamera om du har nån.

Skriv enkelt och kortfattat och gärna något som får killarna att stanna till och som får deras uppmärksamhet.

När jag var ute på nätet och härjade så skrev jag ungefär så här "killar under 35 år göre sig icke besvär"  - då var jag 25 år gammal och hade min åsikt klar. jag skulle bara ha en äldre kille.

Åtskilliga karlar och killar stannade till vid dom orden och min bild och funderade vem jag var.

att skriva något om yrke och intressen och sånt kan man avhandla i mail - det viktigaste är att folk faktiskt skriver till dig och då får du klura på något som kan väcka uppmärksamhet och intresse.

Du kan faktiskt  gå runt på sajten där du är och kolla vad andra tjejer har skrivit om sig själva. Kanske hittar du nån formulering du också kan använda dig av.

och så är det viktigt att du är aktiv!  En som loggar in en gång i veckan och knappt svarar på sina mail är ointressant.
    var inloggad ofta, lägg ut bilder, skriv i folks gästböcker, skriv mail till dom du finner intressanta, logga in i chatten om det finns någon - visa dig helt enkelt.

• Anonym (singel)

Okej, jag får nog försöka få till nån riktigt bra bild då!  Din text var ju bra! JAg kan ju skriva "killar över 35 göre sig icke besvär!" är själv 25 nu men gillar inte äldre killar (mer än några år då) :D Får kanske bli lite kaxigare, har inte ens skrivit någon presentation eftersom jag inte vetat vad jag ska skriva.

• Anonym (bp)

Ju mer du analyserar omkring hur du får en partner, ju svårare blir det. Ta det lungt, var dig själv. Släpp tanken så ordnar det sig.

När man läser en annons eller träffar en tjej första gången, är det väldigt lätt att se om hon är den typen som analyserar allt och har en lång lista med krav och förväntninger. En sådan kvinna blir aldrig nöjd, och de flesta män med hjärna springer bort så fort de kan.

• Anonym (molly)
    Anonym (singel) skrev 2012-01-08 20:49:07 följande:
    Jag har varit singel läänge nu o har märkt att det i perioder varit väldigt lätt att få killar intresserade medan i andra perioder har det varit omöjligt. Tex när jag varit som mest självsäker har jag blivit dumpad snabbt. Jag ser bra ut så det är inte det som skrämmer bort killarna.

Jag fick en bok av min syster som hette "reglerna för giftaslystna flickor" som i princip handlar om att spela svårfångad o aldrig ta inititativ. Jag följde den en gång o det gick åt helvete :) Däremot har jag märkt att det faktiskt funkat att vara lite svårfångad o inte för på men jag vill ha tips på hur jag kan få killar intresserade!

Jag vill inte höra "var bara dig själv", det vet jag redan o det funkar inte. Jag vill ha tips!!    

Jag tror ofta att det går sämre att hitta någon när man letar, faktist. Det har iallafall jag märkt av tidigare. Man sitter och tittar lite över kompisens axel när man är ute istället för att fokusera på samtalet, man skrattar lite för högt och tillgjort när man pratar med någon snygg kille haha. Jag tror att man många gånger kanske framstår som lite smådesperat när man letar istället för att bara slappna av och ta det som det kommer.
  • Anonym (Bra)
    Anonym (singel) skrev 2012-01-08 20:55:10 följande:

samtidigt kan jag vara väldigt pratsam o frammåt om jag känner mig bekväm

Men det är ju bara bra då får du lätt kontakt med killar 
  • Anonym (Behöver)

Alla tjejer har väl lätt att skaffa killar är det inte så? Behövs det verkligen tips?

Svar på tråden Tips på hur man får killar!!