kärlek som på film - finns det?
hejsan.
Jag har sedan två år tillbaka en pojkvän som jag trivs riktigt bra med. Alla i min omgivning, mina vänner och familj, påpekar alltid hur fina vi är tillsammans, att vi är ett riktigt "dröm par". Jag ler alltid instämmande och nickar till svars, för det är någonting som lurar under ytan hos mig. Det känns som att allt som ser så bra ut i andras ögon endast är en fasad. Det är inte det att vi inte trivs ihop, vi skrattar alltid tillsammans, myser och mår bra i varandras sällskap. Det är inte heller det att jag inte älskar honom, för det gör jag, av hela mitt hjärta. Jag trivs riktigt bra med honom, men jag undrar om jag bara för bekväm av mig. Jag var kär från början, jag gjorde slut med mitt ex för att få vara med min nuvarande pojkvän. Men det var aldrig så att jag var upp över öronen förälskad, helt okej kär snarare. Lite pirr i magen, någonting nytt.
Min fråga till er;
Är han en potentiell framtid? Jag älskar ju honom. Men är det verkligen värt att göra slut med honom, som är så fin på alla vis, i hopp om att hitta den där riktiga drömprinsen, och känna känslorna som vi ser på film?
Kärlek som på film - finns det sådan? Eller är det bara en myt?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-08 22:36
kan tilläggas att jag blir riktigt deppig av att se fina kärleksfilmer såsom Titanic, vingar av glas, dagboken etc. Jag känner mig tom och svartsjuk. Jag vill också känna så!! men är det något att sträva efter eller är det som jag har bättre?