Katt och gravid?
Ni som har katt hemma har katten reagerat på er graviditet? Tänker typ att den känner av fosterrörelser etc. Har katten blivit svartsjuk när väl bebisen har kommit? Är lite nyfiken på vad vi har att vänta från vår gosiga kise!
Ni som har katt hemma har katten reagerat på er graviditet? Tänker typ att den känner av fosterrörelser etc. Har katten blivit svartsjuk när väl bebisen har kommit? Är lite nyfiken på vad vi har att vänta från vår gosiga kise!
Hej!
Vår katt var en ganska tillbaka dragen katt levde ju bara med mig och min man. Tyst lugnt oc hskönt. Vi funderade hur det skulle gå, men var inte så oroliga. Vår katt har blivigt väldigt social. har aldrig varit på vår dotter, men ville gärna ha uppsikt över oss då vi satt och ammade, dock på avstånd. Hon, katten verkar veta vad som gäller och när vår dotter har somnat då komer hon för att få sin dos av gos. Vår dotter "tog" tom hennes plats i sängen, mellan oss. Men ingen reaktion. Hon har funnit sig tillrätta och nu när jag är gravid igen lägger hon sig gärna vid magen och myser, hon vet nog att det ska komma en till snart...
vår ena katt har nog upptäckt att det än nån som spökar i min mage. så sent som igår låg han på min mage och så fort bebisen sparkade började katten skruva på sig och la sig på min sida istället, med huvudet på den sidan av magen som inte rört sig. så visst anar han nåt =)
Har också bitvis upplevt det som att katten känner på sig att ngt är på gång, särskilt tidigt i gravdiiteten - då var hon, som annars inte är så kelig - väldigt intensiv på nätterna, jamade o kurrade o tryckte sig mot mig i sängen!
Vår hona har blitt helt besatt.. hon ska följa efter mig hela tiden.. hon har tom en stol här vid datorn... så att hon kan ligga o vaka över mig..
dessutom skäller hon om jag e uppe för sent..
hon vill redan att jag ska lägga mig vid nio =)
hade två katter under graviditeten och jag tror inte de märkte något, men när vi kom hem från bb betedde de sig lite annorlunda. Sen var vi tugna att ta bort ena katten för den var sjuk (snyft) och nu e den kissen som kvar lite lessen iblan, men jag vet inte om det är för att den känner sig utkonkurerad elle om hon saknar den andra kissen. Hon gillar inte när bebisen tar på henne men hon ligger gärna och tittar på tryggt avstånd
Jillisen
Vad gulligt!!!
Silverdraken.. ja det e helt otroligt.. o så ska hon ligga på huvudändan i vår säng.. (min sida då..)
så den platsen får hon behålla fast bebisen kommer...
=)
de nätter hon får för sig att inte sova hos oss.. kommer hon in i sovrummet ¨då hon hör att vi har vaknat (när man ligger o drar sig..)
haha =))
vi skaffade vår katt när sonen var tre månader katten var lika gammal och han har aldrig rört honom .
Nu har vi en son på 1 månad och katten blev inte annorlunda...inte ens när bebisen har kommit så har han förändrats.
Vi har nog sveriges snällaste katt gör inte en fluga förnär
Har lagt upp en bild på när hon ligger på sin "stol" o när hon tar på min mage =)
Min ena kisse har reagerat positivt. Hon är överkelig och översocial. Ska gosa mkt med magen. Hon är såå härlig
.
Den andra protesterar i form av revirmarkerar inomhus och uträttar behoven på fel ställe. Eftersom hon uppenbarligen inte mår bra så ska hon få vara hos mina föräldrar och familjens tre andra katter ett litet tag. Hoppas hon blir gladare av det. Sen om nån vecka ska hon givetvis få komma tillbax till oss och sin syster
.