• Pappa Micke

Ni som reser med barn!

Reser du med barn?
    Minst 1 gång per år? 

Då vill jag att du besvarar de här frågorna!

Hur ofta reser ni? Vart reser ni?
    Hur mycket tjänar ni per månad?
    Jag vill veta mannens lön efter skatt, kvinnans lön efter skatt, a-kassa, barnbidrag, och vad ni nu har för inkomster Alla inkomster ska räknas med! 

★✰★ Stolt pappa och familjehem ★✰★
  • Svar på tråden Ni som reser med barn!
  • ami

Vi reser en del. Enligt mig är det inte inkomsten som är det mest viktiga utan utgifterna ;)

• enny signatur
    Pappa Micke skrev 2012-01-09 00:32:17 följande:
    Reser du med barn?
    Minst 1 gång per år? 

Då vill jag att du besvarar de här frågorna!

Hur ofta reser ni? Vart reser ni?
    Hur mycket tjänar ni per månad?
    Jag vill veta mannens lön efter skatt, kvinnans lön efter skatt, a-kassa, barnbidrag, och vad ni nu har för inkomster Alla inkomster ska räknas med! 
    vi har resta ca 1 gång per år, inkomsterna varierande studiemedel generellt. vart vi rest är olika.
  • Lumo

Konstiga frågor, är du bara nyfiken eller ska du ha uppgifterna till något?

Vi reser jämt o ständigt, men vad menar du med "reser"? Vi flänger landet runt några ggr/år, från norr till söder med barnet i bilen (många 1000 mil tot) - Lapplandssemestrar o stadssemestrar i söder, vinter som sommar. Sedan åker vi utomlands när vi får lust med familjen o det blir väl ca 1gång/år. Har hittills hunnit med England o Gran Canaria med sonen som snart är 3 år.

Vem håller reda på efter-skatt-lönen? ;) Före skatt har maken väl 45 kkr, jag 35 kkr + 1000 kr barnbidrag.

• Pappa Micke

Jag syftar på utlandsresor! =)

• Krake

Vi reser till Sverige (bor i Tyskland) 1-3 ggr per år. Karln får ut ca 1500 € i månaden, jag för tillfället ingenting, men tidigare var det 1000 € i månaden. Sen jag blev av med min inkomst har vi inte haft råd att resa heller. Men hoppas att det löser sig snart och att jag får jobb. I år har vi planerat en längre roadtrip till Sverige i augusti.

Moster, inte monster.
  • brünnhilde

Skulle gärna svara, men helst anonymt...

• Krake

Förresten måste jag protestera lite mot TS som förutsätter att alla familjer består av "man och kvinna".

Moster, inte monster.
  • Pappa Micke
    Krake skrev 2012-01-10 19:49:10 följande:
    Förresten måste jag protestera lite mot TS som förutsätter att alla familjer består av "man och kvinna".
    Det har jag aldrig påstått. Jag skrev att jag ville veta både kvinnors och mäns inkomst. Så vitt jag vet så finns det ingen hermafrodit på FL ännu. Isåfall är det även fel att jag skrev a-kassa för isåfall förutsätter jag att alla familjer lever på a-kassa va?
  • Krake

Kvinnans, mannens, skrev du. Lätt hänt om inte haspen är på, tänk på det nästa gång!

Moster, inte monster.
  • Pappa Micke
    Krake skrev 2012-01-13 17:29:12 följande:
    Kvinnans, mannens, skrev du. Lätt hänt om inte haspen är på, tänk på det nästa gång!
    Ja, jag föredrar att skriva kvinna/man än att skriva "Jag vill veta båda männens/båda kvinnornas om ni är homosexuell, om ni inte är det så vill jag att ni skriver mannens och kvinnans och lever ni flera stycken i relationen så kan ni skriva männens och kvinnornas men är ni homosexuell så kan ni skriva bara männens eller bara kvinnornas" 

Skulle någon fatta då? 
    Svar NEJ för jag fattar knappt något själv. 

Man kan inte skriva så det ska passa allas situationer. 
    Jag tycker inte jag gjorde något fel i min text. Är du själv homosexuell eftersom du tar så illa upp av det? 
    För jag tror inte att så många homosexuella faktiskt tar illa upp av att jag skriver att jag vill veta mannens lön, kvinnans lön eller vad de har för inkomster. Tycker faktiskt att de kan räkna in sig i "andra inkomster" ifall det är så att det inte finns någon man/kvinna i relationen.
Svar på tråden Ni som reser med barn!