• Anonym (vill inte)

Hur försvinner jag från Eniro, Hitta, etc??

En kille har hittat mitt nummer, och jag vill verkligen inte att han ska ha det. Kollade ovanstående hemsidor och ALLT om mig står med där, adress och nummer, til och med födelsedag.

Jag vill absolut inte att vem som helst ska kunna gå in och se mitt nummer. Kan man ta bort det? Det blev nu efter att jag skaffade abonnemang.

• Svar på tråden Hur försvinner jag från Eniro, Hitta, etc??
  • principessan

När kg tecknade nytt abonnemang förra veckan frågade de om jag ville vara anonym. Ring din operatör och be dem ändra det.

• annis02

Om du söker på dig själv på Eniro och trycker på ditt namn (så att du ser alla uppgifter) står det på höger sida "Vill du ta bort alla dina uppgifter på eniro.se? Ring 020-88 12 00 så hjälper vi dig."

• Nollfemnollnioelva

Det stämmer det som Annis02 skriver. Jag har gjort det flera gånger, man behöver inte ha hemligt nummer, men du måste hålla koll för när listorna förnyas kan ditt nummer komma upp igen. De brukar informera om det när man ringer.

• Pappa G

Och har det en gång hamnat på Internet så är det skitsvårt att helt få bort det.
    Andra, mindre seriösa, kör med gamla register ändå.

Så vill du helt ha bort problemet, så byt nummer.

• Anonym (vill inte)

Tack!

Kostar det att ringa och be dom ändra det? Jag vill ju inte betala multum för att någon annan lagt ut mitt nummer på nätet! Jag vet att det inte är olagligt eller så, men ändå...  

• Anonym (vill inte)
    Pappa G skrev 2012-01-09 18:38:32 följande:
    Ja, nummerbyte brukar vara avgiftsbelagt..

Byte? Jag vill ju bara inte att det ska synas.
  • Nollfemnollnioelva

Nej det kostar inget när man ringer och får det borttaget.

• Marilyn

Har valt att ta bort namn och nr från de sidorna. Tyvärr hittar man mig ändå om man googlar mitt namn. Har inte orkat ta tag i det o hoppas att folk inte googlar mig. Det jag menar är att det är rätt lönlöst att ta bort sig från sidorna, det går att leta reda på ändå.

Svar på tråden Hur försvinner jag från Eniro, Hitta, etc??