• 071001

Vad köpa till en femåring utan önskelista?

Vår dotter fyller fem år och alla frågar såklart vad hon önskar sig. Hon vill inte säga nånting "för då vet hon ju vad hon får", döh..!
    Jag vill svara ingenting för hon har grejer så det räcker och blir över.
    Men, finns det nåt vettigt för en inte alltför dyr penning som ändå är bra och roligt att ge henne? Tips om allt mottages tacksamt.
    Hon uppskattar inte lego dessvärre så det går bort och docksaker har hon för mycket av som det är.

• Svar på tråden Vad köpa till en femåring utan önskelista?
  • Flätad

Gillar hon spel? Kanske att dockhus...? Saker till dockhuset? Min tjej fyller snart 6 men har sedan hon fyllde 5 önskat sig en jordglob som går att tända så det fick hon i julklapp i år En bra present tycker jag och tösen...

Kom på att min dotter även fick en discolampa när hon fyllde 5 år, den var också mycket uppskattad  
    Hoppas du får fler tips för det är inte så lätt... Känner väl igen det  

• Khaleesi

Pysselgrejer av typen "Gör dina egna studsbollar". Faktaböcker för barn. Tuschpennor. Utklädningskläder. Doktorsväska.

• 071001

Hon ska få mitt gamla dockskå som är helt intakt, annars hade det varit en bra grej.
    Discolampa låter som en kul grej för henne.
    Spel gillar hon, ja!

• Flätad

Vet föresten många i den åldern som gillar Petshop som det ju finns massor av saker till (Dock dyyyret ). Min dotter är inte så intresserad av det dock men många på förskolan pratar massor om det...

Kom på en annan sak som min dotter ääälskar Allt som ha rmed pyssel att göra "Klipp o klistra" saker, bokmärken, klistermärken, ´scrappingset för barn, finns massor på Panduro. Men alla är ju inte pysselgalna som min tjej

• Flätad
    Khaleesi skrev 2012-01-09 12:23:08 följande:
    Pysselgrejer av typen "Gör dina egna studsbollar". Faktaböcker för barn. Tuschpennor. Utklädningskläder. Doktorsväska.
    Där hann du före
  • Anne69

Hårdocka - så att hon kan öva på att göra flätor på någon annan än mamma Trodde aldrig att jag skulle köpa en sån men det gjorde jag - och det blev succé!

Playmobil har så många fina saker - mina barn älskar dem. Alla prisklasser.

Skriv och pysselgrejer. Och pussel - kolla in de nya Astrid Lindgren-pusslen, de är jättefina. Min 5-åring klarade av 100-bitars med villa Villekulla!     

• pigglet

Spel är ju bra - det kan hela familjen ha nytta av och så tar de lite plats. Det är ju kul nu när de kommit upp i åldern så man kan spela sådant som roar en själv också (dödligt less på fånga ballonger osv).

Försvunna diamanten, yatzy, uno, skip-bo är favoriter som håller länge. Sequense är kul och kan spelas med nästan hur många som helst - 8-10 deltagare funkar lika bra som 2.
    Vi har köpt ett ubongo - det är riktigt kul för barn såväl som vuxna.  

• 071001

Tack för tipsen. Det mesta har hon redan eftersom det varit jul. Nån ny film funkar alltid och ev ett spel till.

• Golvmoppen

Börja samla på ngr glas el muggar.

Vi samlar Muminmuggar och frukostskålar som Arabia gör.
    De är roliga att ha som barn, men även som vuxen.

• canmamma

Schackspel
    Kulbana
    En målarduk och bra färger så att hon kan göra en "riktig" tavla
    Brevpapper
    Dag med besök till ett museum, djurpark, match eller teaterföreställning.

• 071001

Thy, upplevelser är check, bio och Disney on Ice. Brevpapper etc har jag sagt till en av gästerna.
    Fasiken vad bortskämd hon framstår som  

• 071001

älsklingsbarn, jag vet och jag skulle gladeligen ha ett kalas utan nya presenter, (hon har redan mycket, fick mer vid jul) men alla som kommer vill köpa något trots mina protester, därav önskan om tips.

Svar på tråden Vad köpa till en femåring utan önskelista?