7-åring som suger musten ur sina föräldrar!!
Vårt problem är att vår 7-åriga tjej inte kommer till ro på kvällarna och är oss hack i hälinen mest hela tiden. Hon vakar ut oss och vi får ingen barnfri tid alls under vår vakna tid då vi är hemma... Detta kanske inte låter som något problem utan att vi bara är "lata" och inte vill umgås med våra barn... Men det vill vi absolut men inte HELA tiden. Måste ju få andrum någon gång. Har två barn till som är 5 och 4år.
Problemet är ju naturligtvis inte bara för det utan hon blir ju trött och får sina små härliga vredesutbrott också ;) Vissa kvällar blir jag tokig och säger rent ut "att jag vill inte höra din röst mer idag... jag vill ha tyst omkring mig nu" Kanske jätteelakt men det är så det känns. Hon somnar ca 23 på kvällarna då hon går i skolan och går upp vid sju på morgonen. De säger att hon orkar med skolan men på fritids har de märkt att hon kan vara lite tjurig på eftermiddagarna. Vilket inte är så konstigt :S
Har tidigare haft kontakt med bvc och de gav råd men inget som hjälpte tyvärr. Hade kontakt med en barnpsykolog som gav som råd att alla syskonen skulle sova tillsammans för så gör de i afrika.
Hon vill gärna ha mycket närhet och sover hos oss för det mesta men det hjälper inte att ligga bredvid heller. Det vrids, vänds och tjatas in i det sista och leder till bråk. Hon har alla ursäkter som finns i världen för att inte behöva sova, kissnödig, hungrig, törstig, växtvärk...
Den enda lösningen jag ser på problem är något sorts rogivande medel... Inte så hon däckar utan så hon kommer till ro...
Någon som har något tips, känner igen sig eller har någon annan synpunkt??
Så som vi har det nu är inte hållbart!! Hela familjen blir lidande!