• Annsiss

Vad går igenom kontrollen, Arlanda

Vi ska ut och flyga med dottern för första gången. Men vad kan man ta med genom kontrollen? Vore ju schysst om man kunde ta med en nappflaska ex för att ge lite välling i, och helst färdigblandad sådan. Men flaskor brukar man ju inte få ta med och ej heller vätska. Visst har man en och annan gång lyckats få med nån flaska ändå med i väskan, men ändå det vore ju synd att bli av med flaskan.

• Svar på tråden Vad går igenom kontrollen, Arlanda
  • 071001

Jodå, flaskan går igenom. Bäst är väl att ha vällingen på tetra, brukar inte vara nåt problem.

• Annsiss

Dotterns vanliga vattenflaska då, så att det inte blir så mkt spill.

• Zenobia
    Annsiss skrev 2012-01-09 13:10:27 följande:
    Dotterns vanliga vattenflaska då, så att det inte blir så mkt spill.
    Ta med en tom vattenflaska och fyll på den sen i nån kafeteria.
  • kajsaa

alltså inget egenblandat. Det ska vara tomma flaskor och oöppnade förpackningar, Inga vattenflaskor med vatten i etc.

• 071001

Möjligt, men en vällingflaska vet jag ingen som blivit nekad att ta igenom.

• kajsaa

Tomma flaskor har aldrig varit något problem, ännu mindre tomma nappflaskor! Du kan som sagt ha med dig tom nappflaska och välling i en oöppnad tetra!

• Moniqe1979

vi hade med tom vällingflaska och pulver, fick varmvatten av kabin personalen innan start just för att de rekomenderar att små barn suger/ammar vid start och landning för att undvika lock i öronen. fick även igenom barn bestick (gaffel och sked) med metallblad och plasthandtag. 1 burk barnmat samt en glasflaska med "semper barnsaft"

• Elenas hasselbackspotatis 86

Lire ITOT, men sist jag flög fick jag av misstag med mig en 1 liters cola o en gaffel av metall... och det insåg jag när jag kommit till min destination - inte ett knyst av dem på Arlanda och det tycker jag var lite oproffsigt... haha :)

Svar på tråden Vad går igenom kontrollen, Arlanda