• Vanna

Länsförsäkringars barnförsäkring?

Hej!

Finns det någon som har Länsförsäkringars barnförsäkring?
    Eller någon som valt bort den av någon anledning?

Vad tycker ni om den?
    Vi har alla andra försäkringar hos dem, så det vore skönt att ha dem samlade, men jag har svårt att få riktig överblick över de barnförsäkringar som finns. Har ni några tips och råd?

• Svar på tråden Länsförsäkringars barnförsäkring?
  • therese

Vi har deras försäkring, mest för att vi också har andra försäkringar där.
    I någon föräldratidning fanns en utvärdering av olika försäkringar, LF var varken bäst eller sämst.

Vi tyckte det var viktigt att försäkringen även täckte sjukdomar o allergier, inte bara olycksfall. Vi har hört att i de flesta fall är det vid sjukdomar som man behöver en försäkring eftersom skyddet från samhället är mkt begränsat.

När vi tecknade försäkringen fick vi välja hur stor premie vi ville betala, och därmed hur stor ersättning vårt barn skulle få. Det lägsta ville vi ju inte ta, men vi har det lite knapert så vi tog inte högsta premien även om vi naturligtvis vill ge vårt barn det bästa...

• Stora

Vi har den. den verkar bra! Vi tog den lite dyrare varianten. Vi resonerade som så att har man råd att försäkra sin bil för flera tusen om året så är väl ens barn mer "värt". Det skiljde rätt mycket i vad man fick ut men inte så mycket i premie. Vi betalar /månad då känns det inte så mycket i plånboken.
    Jag kollade någon test innan i Vi föräldrar som an fickpå BB och tyckte att de verkade OK. Vi har Länsförsäkringar till Bilen +sparar där och det har altid fungerat bra.

• JRH

Vi tog Trygghansas barnförsäkring för den hade bäst villkor och inte krävdes det någon hälsoinfo om föräldrar heller...

• foxy

jag har hört att trygghansas är den bästa.. hade folksam först men när jag jämförde dom så va th bättre.. jag rekomenderar den starkt.

ex folksam gäller ej vid damp adhd å andra bokstavssjukdommar
    folksam har 7 karensdagar vid sjukhusvistelse

trygg hansa har så det täcker för bokstavssj.
    om du behöver åka in till sjukhuset med ditt barn å det blir inlagd får du första dan 500kr sen 300kr/dag å om du måste fortsätta vårdabarnet hemma fortsätter du att få 300kr om dan

• Glad

Trygg Hansa är bäst både när det gäller månadskostnad o ersättning i fall något händer. Vi har precis bytt till T H från Länsförsäkringar; har haft besök utav en Försäkringsmäklare -verkligen att rekommendera och är gratis!! För övrigt är han inte sponsrad av något bolag! De var billigast o bäst när det gäller min försäkring som mamma oxå.

Svar på tråden Länsförsäkringars barnförsäkring?