Hund och barnvagn i volvo v70?
Vet någon om det fixar sig med hunden och barnvagnen i skuffen?
Får det plats?
Vet någon om det fixar sig med hunden och barnvagnen i skuffen?
Får det plats?
att ha barnvagn och hund i ev v70 är inga problem..
jag har själv en V70 -99:a och hund en labbe. hunden har jag i en bur som är som knappt halva skuffen och sedan får vagnen plats sidan om
men det blir inte mkt plats över. men det funkar bra.
så nu vet du det. / Tjingeling
Hejsan!
Det beror alldeles på vad du ska ha för hund det och vilken modell av V70 du har (gamla/nya). Själv är jag både barnlös och hundlös men håller på och försöker tillverka en liten knatte. Vi har även tänkt att skaffa en hund en "Grand Danois". I dagsläget så har vi en volvo 850 av 97 års modell som är lika stor i skuffen som gamla V70:n. Jag vet inte hur många gånger jag har provat hos barnvagnsbutiken att sätta in en lånevagn av den modellen vi vill ha (en duo vagn) och mäta upp om hunden får plats. Jag är tvungen att byta bil om jag ska få med båda. Hunden som vi ska ha blir rung 95cm lång och 92 hög.
Hoppas du lyckas
Jag har en V70 -00, och det bör gå, men barnvagnar är dessvärre större än man kan tro.
Vi har en V70-01 med en hundbur till en schäfertik som täcker halva bagaget. vi har beställt en emmaljung cerox och när vi testade om den gick in så kan man påstå att det är fullt i bagaget, inte en pinal till det går in, så jag tror att det är lika bar att investera i en takbox direkt.