• Anonym (Missf­all)
    Äldre 9 Jan 16:31
    5144 visningar
    8 svar
    8
    5144

    Ont i halsen, och svullen, i samband med missfall?

    Mitt missfall började förra tisdagen. Jag visste redan att det var på gång - efter att ultrljudsundersökningar visat att det inte såg bra ut, så det kom inte som någon chock. På måndagskvällen började jag på ont i halsen. Jag trodde bara att det var en förkylning på gång - och det har "blommat upp" en förkylning också, som fortfarande pågår, med snuva, nysningar och hosta. Men jag har så himla ont i halsen och det är riktigt svårt att svälja (speciellt på natten känner jag av det). Jag blöder fortfarande från missfallet, kan jag tillägga.

    Jag undrar om det är någon annan som har upplevt samma sak? Just det här med det utdragna onda och svullna i halsen.

  • Svar på tråden Ont i halsen, och svullen, i samband med missfall?
  • Anonym
    Äldre 9 Jan 16:34
    #1

    Det har inget samband, det är nått virus du fått helt "enkelt".

  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 17:02
    #2
    Anonym skrev 2012-01-09 16:34:59 följande:
    Det har inget samband, det är nått virus du fått helt "enkelt".
    Ok - och du vet det därför att ...?

    Jag kan tillägga att detta är mitt femte missfall. Jag undrade om mina svullna lymfkörtlar, det onda, kunde ha förstärkts pga mitt missfall. Självklart behöver det inte ha något samband. Men jag ville gärna höra från någon/några som har haft liknanade erfarenheter.
  • Anonym
    Äldre 9 Jan 17:24
    #3

    För att det omöjligt kan hänga ihop så vida du inte fått nån infektion av missfallet eller annat. Tycker du ska kolla upp dina missfall, kanske du har fel på hormonvärden tex. sköldkörteln som kan påverka mycket.

  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 9 Jan 17:35
    #4

    Jag har redan kollat upp mina missfall. Och jag har fått ett barn efter mina tre första missfall. Jag var bara nyfiken på om någon annan hade upplevt samma sak. Jag var just  t ex rädd för en, eventuell, infektion eller att kroppen inte klarar av stöta ut allt, eftersom det inte har kommit ut mycket "klumpar" (som det brukar) utan mest bara "vanligt" blod, och det har pågått i en vecka nu. Jag har aldrig behövt skrapa tidigare. När jag kollade mina sköldkörtelvärden, för något år sedan, var de normala.

  • Anonym
    Äldre 19 Jan 19:36
    #5

    Jag har haft ont i halsen till och från i två månaders tid, i början med lite andraförkylningssymtom men sedan bara extremt ont i halsen nån dag för att sedan vara bra några dag och sen komma tillbaka igen. Under denna period har jag dessutom blivit gravid samt fått ett MA. Tänkte först att det nedsatta allmäntillståndet gjort att jag blev gravid och sen nu i efterhand har jag tänkt att halsbandet kanske varit ett sätt gör kroppen att berätta att allt kanske inte var ok.

  • Anonym (Missf­all) Trådstartaren
    Äldre 21 Jan 21:09
    #6
    Anonym skrev 2012-01-19 19:36:50 följande:
    Jag har haft ont i halsen till och från i två månaders tid, i början med lite andraförkylningssymtom men sedan bara extremt ont i halsen nån dag för att sedan vara bra några dag och sen komma tillbaka igen. Under denna period har jag dessutom blivit gravid samt fått ett MA. Tänkte först att det nedsatta allmäntillståndet gjort att jag blev gravid och sen nu i efterhand har jag tänkt att halsbandet kanske varit ett sätt gör kroppen att berätta att allt kanske inte var ok.
    Ja, man vet ju inte. Jag har själv nu haft dessa symptom i snart tre veckor. Jag slutade blöda för en dryg vecka sedan. Jag har även haft en hård hosta och litet andra förkylningssymptom, förutom halsontet. I går eskalerade det onda i halsen igen, och den kändes väldigt svullen och öm, med svårt att svälja. Men det kanske bara är så att jag är allmänt trött och känslig just nu. Vem vet. Jag misstänker själv att jag hade ÄL igen för en knapp vecka sedan. Om beräkningarna stämmer får jag mens om en dryg vecka. Har du fått din mens tillbaka ännu?
  • Anonym
    Äldre 21 Jan 21:47
    #7

    Nej, jag skrapades i onsdags så jag småblöder lite efter det. Kunde dröja ca sex veckor innan mensen kommer tillbaka enl läkaren och jag har dessutom oregelbunden mens så jag får nog vänta ett tag. Har inte haft nåt ont i halsen på sex dagar nu, hoppas det håller i dig iaf.

  • Mon 24 Jan 2022 13:47
    #8

    Hej, gammal tråd ser jag men jag fick precis ett missfall och upplevde precis samma som dig. Några timmar innan blödningen gjorde det extremt ont i halsen. Alla andra i familjen helt friska. Jag undrar om det inte är sköldkörteln som spökar med hormoner.

Svar på tråden Ont i halsen, och svullen, i samband med missfall?